Carobul – ce este el de fapt?

Tot mai mult am început să aud și să citesc rețete moderne, bazate pe diete diferite, folosind ingrediente de care uneori nici nu am auzit! Și atunci bineînțeles, mă informez, pentru a vedea dacă îmi permit să cumpăr acel ingredient, de unde îl pot cumpăra, sau dacă merită cumpărat.

Carobul face parte din categoria ingredientelor noi din bucătăria mea. Până nu demult nici nu știam ce este de fapt carobul. Deci pentru cei care nu știu sau pentru curioși, ce este carobul?

Carobul sau pudra de roșcove este o pudră asemănătoare a celei de cacao, doar că gustul lui este diferit. Ca și gust, carobul este asemănător cu al pudrei de cacao amestecată cu scorțișoară. Carobul poate înlocui cu succes pudra de cacao. De exemplu carobul poate fi folosit pentru mamele care alăptează, pentru copiii care încă nu consumă ciocolată și cacao.

De ce este sănătos carobul? Carobul este recomandat deoarece la o lingură de pudră de carob neîndulcită consumăm de fapt doar 25 de calorii, zero grăsimi și 6 g.carbohidranți. De asemenea pudra de carob conține de trei ori mai mult calciu decât pudra de cacao.

Care este conținului carobului? Carobul conține vitamine esențiale corpului uman cum ar fi: B1, B3, B2, A, calciu, magneziu, potasiu, fier, proteine și foarte multe fibre.

Cum ne poate ajuta carobul? Carobul poate fi folosit în calmarea epilepsiei, insuficiența renală, grețuri, vărsături, stomac deranjat, diaree. (Sursa informațiilor: Crud și sănătos)

De unde putem cumpăra carobul? Carobul poate fi cumpărat din farmaciile sau magazinele naturiste. Nu vă speriați, nu are prețul mare! Este cam la același preț cu pudra de cacao, deci este accesibil pentru orice buzunar :). Eu am dat 2,5 euro pe o cutie de 300 g. O recomand cu plăcere :)

5 thoughts on “Carobul – ce este el de fapt?

  1. Pingback: Arome si culori (Flori de Mandarin) | Slabesc dupa nastere

  2. Pingback: Papa bun la 10 luni « Copilărie fericită

  3. Articol informativ bunuţ, preluat uşor, “după ureche”. Şi doua inexactităţi:
    1. ” în momentul în care o persoană are toleranță la cacao, sau nu poate consuma cofeină…” Toleranţă la cacao??? Poate INTOLERANŢĂ!
    2. “zero grăsimi și colesteron”. aICI CLAR e vorba de COLESTEROL. Iar COFEINA consumă doar narcomanii. Noi, ceilalţi, consumăm băuturi ce conţin cofeină sau teobromină, după caz.
    Dacă te superi pentru comment şi menţii greşelile semnalate, eşti un fel de BRANCONIER, vorba eruditului senator de Arad – dl. Igaş.

  4. Mulțumesc pentru comment. „Repar” unde este greșit. Legat de preluarea lui…de fapt după ce l-am folosit (carobul) m-am informat legat de el. În general am scris ce auzisem, și nu auzisem prea multe :) Doar vroiam să atrag atenția asupra carobului, pentru că prea puțini știu despre el (ca mine de altfel, care nu aflasem decât de curând).Te mai aștept vizită pe blog!

  5. Mulţumesc! Deşi folosesc cam de 2 ani pudra de roşcove, habar n-aveam că se mai numeşte aşa! Este grozavă! Eu o folosesc la cozonaci, ca umplutură şi dă un guuuuuuuuust…. Sărbători cu pace!

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

