Tipuri de hârtie pentru activități educative și nu numai…

Un titlu luuung la această postare :) dar am vrut să fiu cât mai explicită încă de la început. Zilele trecute Coca ne sugera confecționarea de puzzle din carton, o idee ieftină și bună, dar tot ea spunea că din păcate nu au rezistență prea mare! Așa că mi-a venit în minte ideea scrierii unui articol util atât pentru noi mămicile care adoră jucăriile home made, dar și pentru iubitorii de crafturi!

Pentru început trebuie să știți că există mai multe tipuri de coli, nu doar de hârtie ci și de alte produse care pot înlocui hârtia și care sunt și mai rezistente.

 

Voi începe prin a prezenta coala de burete, sau de spumă, care se poate găsi la magazine online. La ce o putem folosi? La diferite activități educative și nu numai! Această coală este puțin elastică, moale dar fermă și rezistență la mușcături :) de dințișori curioși, și umiditate. Un exemplu de ceea ce puteți face cu o astfel de coală este în fotografia de mai jos:

Și așa arată coala de burete :)

Un alt tip de coală este cea fetru, foarte practică pentru activități și crafturi! Se găsește tot online de cumpărat și este de asemenea rezistentă la dințișori curioși și umiditate!

Activități posibile cu aceste coli :)

 

Sursa foto aici.

Un alt tip de coală care mie personal îmi place tare mult este cea pentru personalizarea tricourilor. Eu am cumpărat-o din Lidl. Această coală se printează, apoi se calcă cu fierul de călcat atent, iar imaginea rămâne imprimată pe materialul dorit să-l personalizăm (tricouri, batiste, șapcă etc.)

 

Trecem apoi la foaia magnetică, pe care am achiziționat-o mulțumită Antoanetei :) din Carre Four. O putem folosi la diferite activități educative sau crafturi, mai ales că se prinde foarte fain de suprafețe metalice! Eu am folosit-o de exemplu la curcubeul quilling și la alte hobby-uri

 

Mai este și foaia adezivă perfectă atât pentru anunțuri (pe care dorim să le lipim în locuri publice), dar și pentru activități educative și crafturi! Se găsește de asemenea online.

 

Apoi avem foile ondulate pe diferite nuanțe, care sunt cartonate. Din ele putem face diferite forme geometrice, sau le putem folosi din nou :D după imaginație în diferite activități de hobby sau cu copiii.

 

Mai avem hârtia de orez potrivită pentru activitățile din decoupage. O foaie foarte fină, subțire dar rezistentă, care are diferite modele imprimate pe ea. Arată ceva ca cea din imaginea de mai jos, doar că are imprimeuri florale și nu numai care se decupează și se folosesc la activități ornamentative.

 

Mai avem și foile cartonate cu imprimeuri diferite pe sezon foarte frumoase pentru conceperea felicitărilor, colajelor și a altor activități recreative.

 

Și nu în ultimul rând avem foile colorate fie cartonate, fie subțiri, potrivite pentru felicitări, origami și alte activități creative.

 

Cam astea sunt foile pe care le-am colecționat până acum și mi s-au părut foarte utile. Puteți găsi astfel de materiale pe site-ul Decorațiuni creative, la prețuri rezonabile.

Lumea colilor de hârtie și nu numai este diversă și fascinantă. Important este să ne folosim imaginația și să ne relaxăm folosind-o spre folosul nostru și a-l altora :D

10 thoughts on “Tipuri de hârtie pentru activități educative și nu numai…

  1. De mare ajutor pentru novicii in ale lucrului manual:) Multumim! Pe mine m-ar ajuta un articol despre adezivii pentru diferite materiale.

  2. Pingback: Ordine în sertarul cu hârtii « floridemandarin

  3. foarte utile informatiile! multumim!..si felicitari pt.blog!
    o mica intrebare..cum reusesti sa tai din coala de fetru cu foarfeca?Eu am incercat la una din activitati si mi s-a parut destul de migalos,in sensul ca se indoaie si fiind din material se cam deformeaza, nu iasa perfecte marginile…

    • La început nu ies perfecte figurinele, dar după aceea eu iau o foarfecă mică, de manichiură și tai acolo unde figurina este mai deformată. Și iese foarte frumos după. Deci folosesc două tipuri de foarfece. Una mare și alta mică. Succes!

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

