Dulce și-aromat

Tocini – din bunătățile Bucovinei

Rețeta de tocini este una tradițională din Bucovina (sau așa cred eu🙂 ). Eu am învățat să o gătesc de la mămica mea, ea a învățat-o de la soacra ei (adică bunica mea), bunica a învățat-o de la mama ei…și tot așa. Ce sunt tocinile? Niște turtițe dulci cu cartof, extrem de consistente, care se servesc cu iaurt și zahăr, sau cu smântână și zahăr. Și pentru că se prăjesc în ulei, după ce le scoatem din tigaie le punem pe hârtie de bucătărie pentru a absorbi grăsimea de pe ele. Eu vreau să încerc varianta fără ulei, adică să le coc pe placa de copt clătite unde se poate coace fără ulei. Oricum eu le recomand ca un mic dejun sau ca o cină ușoară. După cum spuneam sunt foarte consistente!

tocini 2

Pentru ele avem nevoie de:

 

  • 2 ouă
  • 3 linguri zahăr
  • 5 – 6 cartofi potriviţi
  • 2 linguri bune de iaurt
  • 5 linguri de făină albă
  • Sare

Se dau cartofii curățați și spălați prin blender sau pe răzătoarea cu ochiuri mari, după care se amestecă împreună cu celelalte ingrediente. Pasta formată se prăjește turnând cu o lingură mare turtițe mici într-o tigaie cu ulei încins. Când s-au prăjit pe o parte, le întoarcem pe cealaltă parte. Trebuie să fie aurii spre maroniu.  Le scoatem pe șervete de hârtie pentru a absorbi excesul de grăsime. Ies niște turte care se por servii cu zahăr simplu, sau cu sos format din iaurt, smântână și zahăr. Le puteți prăji și pe placa de copt clătite (deși eu încă nu am încercat, dar nu văd de ce nu se poate. Data viitoare sigur încerc🙂 ).

tocini

7 gânduri despre „Tocini – din bunătățile Bucovinei

      1. sunt excelente. nu as mai gati in altceva. dar sa iei din acelea bune, scumpe, nu usoare si ieftine din supermerketuri. am luat si eu si am aruncat doua pana acum. au strat subtire de ceramica si se arde. asta mai ales daca lasi barbatul sa gateasca adica :))).
        daca iei si cu capac se gateste mai mult aburit si nici nu se liptesc.

      2. Tu le-ai luat de pe internet? Aici nici n-am găsit în market măcar🙂 Pare-se că grecii-s mai în urmă:))
        Sincer în cazul meu e ok să-mi las bărbatul în bucătărie că de la el am învățat în principiu să gătesc😀 Când vine vorba de dezastre în bucătărie, eu îs cea care le-a făcut cele mai mari :))

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

