Dulce și-aromat

Prăjitură cu mere – simplă și delicioasă

Cea mai simplă prăjitură de preparat pe care am învățat vreodată să o fac este aceasta. ȘI este și tare delicioasă! Probabil că mulți deja o știți, dar pentru cei care nu o știu, o găsesc mai jos!

prăjitură cu mere

 

Ingrediente:

  • 9 linguri de zahăr
  • 9 linguri de ulei
  • 9 linguri de lapte
  • Un praf de sare
  • Două ouă
  • Făină cât cuprinde
  • O linguriţă praf de copt
  • 10 mere
  • Scorţişoară
  • Zahăr după gust pentru mere

Cum se prepară:

Merele se curăţă, se dau prin mixter sau pe răzătoare. Se pune zahăr după gust şi praf de scorţişoară. Se pun într-o cratiţă  şi se prăjesc cam 15 – 20 minute. Separat se bat ouăle cu cele 9 linguri de zahăr. Se adaugă uleiul, laptele şi sarea. Se amestecă praful de copt cu făina şi se adaugă făină cât să se formeze un aluat elastic nici moale, nici tare (care nu se lipește de mâini și poate fi întins foaie ușor, ca un aluat de fursecuri ușor de modelat). Se împarte aluatul în două: din jumătate se face o foaie care se pune într-o tavă nici mare nici mică, tavă care este tapetată cu hârtie de copt. Se întind merele peste foaie apoi se mai face o foaie din cealaltă jumătate de aluat şi se pune peste mere. Se dă la cuptor la 180 de grade. Este gata cam în 30 minute. Se probează cu scobitoarea. După ce este gata se pudrează cu zahăr. Se taie rece. Ingredientele se pun şi în funţie de mărimea tăvii. Această compoziţie este valabilă pentru o tavă cu mărimea aproximativă de 30/40 cm.

prăjitură cu mere 1

7 gânduri despre „Prăjitură cu mere – simplă și delicioasă

  1. am pus acum la cuptor , sunt curioasa daca imi iese am mai incercat prajituri cu mere …. dar nu prea mi-au iesit
    nu am avut foaie de copt si am tapetat cu ulei si faina … si nu am inteles aluatul cum era … moale , tip crema , sau ca la gogosi …? fii mai specifica..am sa scriu cum mi-a iesit
    te pup

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

