Tărâmul lui Setilă

Sirop de muguri – delicios și bun pentru răceală

Deși există o mulțime de tratamente în farmaciile noastre, este bine uneori să apelăm și la recomandările și trucurile bunicilor noștri. De multe ori chiar leacurile lor au funcționat mai bine decât un medicament (nu întotdeaua, dar este încă o șansă în pluns oferită). Și cum acum este iarnă și nu ducem lipsă de răceală, un sirop pe care l-aș recomanda eu este cel de muguri. Nu știu dacă poate fi cumpărat din farmacie, nu am întrebat, dar este posibil să găsiți la cele naturiste. Eu îl fac acasă, iar mai jos scriu cum îl fac (sau mai degrabă cum îl face mama mea 🙂 )

Deci culegem muguri de brad cât avem nevoie (cantitatea variază în funcție de cantitatea de sirop dorită). Mugurii se culeg vara când sunt de culoarea verde crud. Îi curățăm bine de impurități, îi spălăm și scurgem bine de apă. Luăm borcane mari de sticlă, și punem câte un rând de muguri, un rând de zahăr, un rând de muguri, un rând de zahăr și tot așa până umplem borcanul. Ultimul rând trebuie să fie de zahăr. Îi înfiletăm bine capacul, și îl punem la întuneric pentru cel puțin 6 săptămâni. De obicei se ține și trei luni. Aș vrea să am o poză cu un astfel de borcan, dar din păcate nu mi-a trecut prin cap să fac la vremea aceea. Unii îngroapă chiar borcanele în pământ pentru o vreme, dar riscul este să îl spargem la dezgropare. După această perioadă luăm borcanul și printr-un tifon scurgem tot siropul rezultat în sticle de sticlă (de la Teddy sunt perfecte) și le acoperim bine. Păstrăm siropul la temperatura camerei dar la întuneric. Stă și 2 ani. Pentru folosire se poate bea de câteva ori pe zi cu lingura, sau se poate pune în ceai pentru îndulcire la răceală. Este bun pentru tuse, dureri de gât și răceală! Și mie îmi place aroma foarte mult! Este recomandat și copiilor cu vârsta peste un an, dar nu mai mult de 4 linguri pe zi, pentru că are mult zahăr. Nu cred că este recomandat diabeticilor, sau celor care au probleme cu zahărul 🙂 Mult spor!

2 gânduri despre „Sirop de muguri – delicios și bun pentru răceală

  1. Acest sirop imi aminteste de una dintre bunicile mele(din partea tatalui).:)
    Tin minte ca o data, la ziua mea de nastere, ne-a facut acest sirop…..si ni l-a servit in loc de suc. Musafirii copii s-au cam strambat:)))))) dar eu le spuneam cat de sanatos este:))) si acum as bea cu multa placere.:)

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

