Dulce și-aromat

Cornuri moi și pufoase

Plimbându-mă pe blogul Laurei Sava am dat cu ochii de fotografia acestei rețete, și recunosc că mi-a lăsat gura apă! Așa că am decis să o încerc și eu cât mai repede, întrucât nu mai puteam de pofta lor! Și iată ce a ieșit!

cornuri

  • 1 plic de drojdie uscată (7 -10 g)
  • 1 linguriță rasă de sare
  • 2 linguri pline cu miere de albine (poate fi și zaharisită)
  • 250 ml lapte călduț
  • 500 g făină
  • 50 g unt la temperatura camerei
  • umplutura dorită

Mai întâi puneți drojdia uscată cu puțină făină și puțin lapte călduț, amestecați puțin și lăsați la dospit 10 minute. După cele 10 minute turnăm și restul laptelui în compoziție, mierea și amestecăm să se dizolve bine. Adăugăm câte puțin din făină și frământăm pentru a o încorpora. Adăugăm și untul pe rând tăiat bucățele. Dacă mai trebuie făină, mai adăugăm întrucât aluatul trebuie să fie potrivit de moale dar să nu se lipească de mâini. După ce l-am frământat bine (cam 10 minute), îl punem la crescut acoperit cu un prosop ud, cam timp de o oră, la temperatura camerei. Între timp puteți face tot ce poftiți🙂 După vreo oră când a crescut deja, întindeți o foaie mare rotundă, groasă cam de 5 milimetri. Apoi o tăiați întâi în două, apoi în patru, și tot așa până ajungeți la fâșii suficient de subțiri pentru un corn.

Începem să punem umplutura pe capătul lat al fiecărei fâșii de aluat.

cornuri

Rulăm spre interior și ancorăm puțin vârfurile cornului spre interior. Le așezăm pe tavă tapetată cu hârtie de copt, le ungem cu gălbenuș de ou bătut cu lapte dulce călduț (1-2 linguri), și presărăm zahăr brun sau alb, grunjos (nemăcinat). Le dăm la cuptorul încins la 160 grade pentru aproximativ 20 de minute. După ce le scoatem le acoperim cu un prosop curat, pentru a se păstra moi. Le puteți umple cu cu tot ce doriți (eu le-am umplut cu mac). Dar merg umplute cu nutela, gem cu nucă sau după imaginație. Sau chiar se pot umple cu cașcaval și bucățele de șuncă, dar în acest caz aluatul nu trebuie să fie dulce sau presărat cu zahăr. Mult succes și poftă! Sunt foarte, foarte simplu de făcut, iar ingredientele sunt simple.

cornuri 1

10 gânduri despre „Cornuri moi și pufoase

  1. si eu am zarit cornurile pe blogul LAurei si mi-au facut cu ochiul🙂.
    Spune-mi, te rog frumos, de ce se acopera aluatul cu un prosop ud? Singurul aluat dospit ce l-am facut eu este cel de pizza….a ,am mai facut un aluat dospit pentru cornuri(dar acesta dupa ce crestea se punea la frigider, se intindea, se ungea cu unt, iar la frigider si tot asa …).
    Deci, care este secretul prosopului ud? Si cate bucati ies?
    Multumesc frumos!

    1. Bună. Prosopul ud (și nu uscat) este pus deasupra pentru a nu se prinde crustă peste aluat. Eu mai pățesc asta, și bănuiesc că și Laura o fi pățit-o. După aluatul este tare greu de manevrat, întrucât are coaja aia prinsă deasupra. În legătură cu alutatul ăla de pus la frigider, da știu. Este aluat franțusesc. Ingredientele sunt asemănătoare cu a acestuia, doar că trebuie întinsă o foaie, unsă cu unt, împachetată și pusă la frigider, apoi scoasă și iar întisă foaie, iar unsă cu unt, iar împachetată și pusă la frigider câte jumătate de oră. Procesul se repedă de vreo 4 – 5 ori și în final iese un aluat ca foietajul, pufon. Inconveniența este însă în faptul că necesită muuuuult timp de prelucrare, plus că a doua zi par foarte vechi. Am făcut și eu o dată, dar nu merită bătaia de cap, că pot ajunge la același rezultat și intr-un timp mai scurt cu o altă rețetă 🙂 Dacă nu mă înșel cred că se găsește și de cumpărat aluatul franțuzesc, dar nu știu sigur. Oricum mi-ar plăcea tare mult să te servesc cu un corn din acesta!🙂

      1. Si mie mi-ar placea🙂
        Ai mare dreptate cu acele cornuri frantuzesti. Sunt bune doar cand le faci. A doua zi , zici ca le-am facut de zece zile :)…par tare vechi si tari.
        Voi incerca si aceste cornuri :)…am de incercat mai multe retete de la tine🙂

      2. Fiind azi a doua zi de la coacerea lor, pot spune că sunt foarte bune. Nu par vechi, deși poate nu sunt chiar atât de pufoase ca scoase atunci din cuptor. Dar par proaspete și sunt la fel de delicioase🙂 Mult spor! Încerc să gătesc rețete care nu necesită mult timp prin bucătărie! Avem și altele de făcut, nu?🙂

  2. Am facut cornurile…super bune! A mancat D. cu o pofta, cel mic m-a refuzat politicos :)…lui nu-i prea plac dulciurile.
    Doar ca mie imi ies prea mari…eu le-as fi vrut asa finute, ca ale tale…am intins foia destul de subtire, dar tot crestea ca in povesti :))….astazi fac din nou, poate le reusesc mai mititele.

    Nu am uitat de listuta….e deja pe o foaie :)…pana atunci, vezi ca pe blogul IN joaca ( il gasesti pe pagina de blog IDei pentru mamici si copii) are tot felul de recomandari pt carti si cat de important e sa ii iei copilului carti adecvate varstei lui.

    1. Mă bucur că au ieșit cornurie🙂 Adevărul este că și la mine au crescut. Unul era cam cât un croasant mic cu ciocolată (știi cum se găsesc mai multe într-o pungă 7 days! Mulțumesc mult pentru recomandare🙂 Oricum aștept și lista ta🙂 Când merg în țară vreau să aplic măcar o parte din ea, dacă este prea lungă. Asta și în funcție de buzunar😦 Mulțumesc pentru încurajări🙂

      1. 🙂 Am facut din nou cornurile in seara asta….am intins foaia mult mai subtire…, aproape ca devenise un pic stravezie in unele locuri, Au iesit mai subtirele si mi-au placut mai mult. E o reteta rapida, buna si pentru musafiri.

        Ehei, si eu am o listuta cu cateva carti de cumparat..dar mai asteptam :)…

    1. Mi-ai lăsat gura apă! Deci chiar arată super, și sigur că au ieșit delicioase!🙂 Ce dulce este cel mic bebe al tău! Nici el nu papă dulce? Când eram mică mama mea a trebuit să mă ducă la doctor că nu păpam nici eu nimic dulce :)) Foarte apetisante!

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

