Ce avem la prânz? · Ce papă bebe azi?

Salată de conopidă – ușor și delicios

În ultimul timp pun un accent mai mare pe calitatea hranei din familia noastră. Este destul de scump să preferi doar anumite produse, și mai ales cele bio care sunt peste puterile noastre salariale 🙂 Dar totuși legumele și fructele sunt mai ieftine decât carnea, iar pe unele din ele le avem din grădina proprie. De această dată aș vrea să propun o salată de conopidă, pe care și noi am încercat-o pentru prima dată acum. Am primit o conopidă cadou 🙂 și sincer nu știam cum să o gătesc. Am apelat la rudele mele care mi-au sugerat mai multe rețete, printre care și această salată. Este foarte asemănătoare la gust cu salata de vinete, plus că se prepară și foarte ușor și rapid!

Deci avem nevoie de:

  • 1 conopidă mică (sau jumătate de conopidă mai mare)
  • câteva linguri de maioneză vegetală
  • o ceapă mare sau două mici
  • 2-3 foi de dafin
  • jumătate de cub knorr
  • sare și piper după gust

Conopida se curăță și se spală mai întâi, porționându-se în buchețele mai mici pentru a fierbe mai repede. O punem la fiert în apă cât să o cuprindă. Punem în apa de la fiert foile de dafin, și jumătatea de cub knorr.

Cunoaștem că este fiartă, dacă putem introduce în ea o furculiță cu ușurință. După ce a fiert, o scurgem de apă și aruncăm foile de dafin. O lăsăm puțin la răcit.

 

 

Când este doar călduță o facem pastă prin blender sau prin mașina de tocat. Separat tocăm ceapa mărunt. Ceapa nu se dă prin blender deoarece lasă foarte multă apă și nu mai are același gust (știu asta din propria experiență 🙂 ).

După ce am tocat ceapa, o adăugăm în pasta de conopidă. Adăugăm și 5 linguri bune de maioneză. Maioneza o adăugăm de obicei după gust, deoarece unora le place mai mult, altora mai puțin. Adăugăm și sare și piper după gust, și amestecăm totul foarte bine. Punem salata într-un vas cu capac și o dăm la rece pentru cel puțin o oră.

Este delicioasă unsă pe pâine cu garnitură de roșii sau măsline. Cred că se poate îngheța conpida fiartă și păstrată și pentru iarnă, dar eu încă nu am încercat. Urmează de acum 🙂 Se poate da și la copii peste un an.

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

