Dulce și-aromat

Ciocolată de casă cu alune – o explozie de aromă

Ciocolata mea preferată este cea de casă. Efectiv o ador! Nu aș schimba-o pentru nici o altă ciocolată, deși poate cea amăruie este cea mai sănătoasă dintre toate. Mai multe despre proprietățile curative ale ciocolatei puteți afla în cartea pe care am recomandat-o aici. Mai jos însă aș vrea să redau rețeta ciocolatei de casă, care pur și simplu iese perfectă și delicioasă și pentru cei mici și pentru cei mari 🙂

Ingrediente:

  • 500 g lapte praf
  • 450 g zahăr
  • 150 g unt
  • 250 ml apă
  • 3 linguri cacao
  • O cană miez de nucă sau alune de pădure  nesărate

Cum se prepară:

Pui apa cu zahărul la fiert și după ce dă în clocot mai lași 5 minute să se închege ca un sirop vâscos. Iei vasul de pe foc, adaugi untul și esența de rom și freci bine până devine o cremă omogenă. Amesteci laptele praf cu pudra de cacao amestecate bine. Torni încetul laptele praf în crema de zahăr și amesteci repede și bine cu o lingură de lemn pentru a nu rămâne cocoloașe. Adaugi nuca sau alunele. Omogenizezi bine.  Pui celofan mai gros într-un vas și torni compoziția pe care o nivelezi. Dai totul la rece pentru cel puțin două ore. O tai după aceea în pătrățele și o ferești de umezeală păstrând-o la rece în vas acoperit etanș până la consumare. Este foarte delicioasă!

6 gânduri despre „Ciocolată de casă cu alune – o explozie de aromă

  1. woow…super bun!
    iese asa, mai sfaramicioasa sau inchegata…nu stiu daca intreb bine..
    Mie imi place cea sfaramicioasa, mai uscata. Facea si mama , dar iesea, asa mai „gumoasa”, f buna la gust, dar eu o preferam pe cea care iesea asa…mai casanta 🙂

    1. Ca să iasă mai sfărmicioasă (ca asta din poză 🙂 ) trebuie ca siropul să fie mai vâscos, iar ca să iasă mai moale, siropul nu trebuie să iasă așa vâscos.Și mie îmi place mai sfărâmicioasă. A ieșit super delicioasă! Iar lapte praf, eu din România îl am, din ăla, Rarăul cred că se chema! 🙂

  2. Multumesc pentru raspuns
    Da, lapte praf simplu cred ca trebuie _lapturile cele gen MAlita, nu cred ca sunt bune..
    Hihihi…ai idee daca iese din lapte praf de soia? :))…e mai ieftin. Eu il folosesc des, pt ca am intoleranta la lactoza.

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

