Ce papă bebe azi? · Dulce și-aromat

„Cartofi” dulci și aromați – o surpriză culinară

Vizitând unul din blogurile culinare preferate, cel al Laurei Sava , am dat peste această rețetă simplă, ieftină și destul de rapidă.

  • 250 g biscuiți simpli
  • 125 g nuci măcinate
  • 1 pahar (250 ml) apă
  • jumătate pahar zahăr
  • 2 linguri cacao
  • o lingură esență de rom
  • o lingură bună de margarină
  • vișine sau cireșe din dulceață (sau alune, sau alte fructe)

Măcinăm biscuiții și îi amestecăm cu nuca măcinată. Se face un sirop mai gros din apă, margarină, zahăr și cacao, care se fierbe circa 5 minute. Se toarnă peste compozița de biscuiți și nucă, se adaugă esența de rom. Se amestecă totul până devine totul omogen și ușor de manevrat.

Ne umezim mâinile (eu gătesc doar cu mănuși de unică folosință care pot fi folosite de mai multe ori :), deoarece sunt alergică la diferite substanțe în bucătărie. Personal recomand mănușile astea în toată treaba din gospodărie: se găsesc la Lidl pe mărime, sunt 100 de mănuși într-o cutie albastră). Deci eu îmi umezesc puțin mănușile, și facem biluțe din material cât o nucă pe care le umplem cu cireașa sau vișina în mijloc. Apoi le dăm prin nucă de cocos sau prin cacao amestecată cu puțin zahăr.

Le punem în hârtiuțe, sau fără, în recipiente care pot fi acoperite și se păstrează la frigider. Sunt foarte delicioase și potrivite pentru copii, deoarece conțin biscuiți și nuci. Iar dacă vreți să fiți mai bio, puteți folosi în sirop în loc de zahăr miere, iar pe deasupra cacao cu zahăr brun. Poftă bună și mult spor 🙂

 

2 gânduri despre „„Cartofi” dulci și aromați – o surpriză culinară

  1. Cand am vazut titlul pe mail…ma asteptam sa dau peste o reteta de cartofi mai speciali si cand colo: supriza!!! ceva dulce….si noua ne place muuuult salamul de biscuiti. Si bilutele cartofi arata tare bine! 🙂

    1. Hi hi, și eu am crezut asta când am văzut pe blogul Laurei! Dar este delicios, mai ales dacă pui ceva în mijloc 🙂 Au ieșit super delicioase biluțele cu o cireașă din dulceață în mijloc! E prima dată când fac 🙂

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

