Ce papă bebe azi? · Dulce și-aromat

Turtă de mălai – tradițional și delicios

Încă de când eram mică bunica și mama mea mai obișnuiau să facă această turtă cu mălai. Timpul a trecut iar o vreme uitasem de ea…până mi-a reamintit de existența ei soacra mea. De la ea am rețeta mai exact, și este foarte simplă, ieftină și delicioasă! Deci rețeta este după cum urmează 🙂

prăjitură cu mălai 1

  • 12 linguri făină de grâu
  • 9 linguri făină de porumb
  • 4 ouă potrivite ca mărime
  • 1/2 cană margarină topită (sau ulei de floarea soarelui)
  • 500 g iaurt
  • 1 praf de copt
  • o cană de zahăr
  • puțină sare

Deci, batem albușurile spumă și gălbenușurile cu zahărul.

Adăugăm uleiul sau margarina topită în gălbenușuri și continuăm să batem până se omogenizează totul. Adăugăm și albușurile și omogenizăm totul bine. Separat amestecăm făinile (cea de grâu cu cea de porumb), cu sarea și cu praful de copt.

 

Încet adăugăm și conținutul cu făină în cel cu ou, și omogenizăm bine. La final adăugăm iaurtul și omogenizăm foarte, foarte bine. Tapetăm o tavă cu hârtie de copt sau o ungem cu ulei și tapetăm cu făină (după alegere și posibilități), și turnăm conținutul. Tava pentru cantitatea asta este de cam 30 pe 40 cm. Dăm la copt.

 

Se coace jumătate de oră la 160 de grade. Se verifică totuși cu o scobitoare, pentru a se vedea dacă este coaptă. În ceea ce privește folosirea uleiului sau a margarinei în prăjitură, rețeta originală e cu ulei, dar mie îmi pare că iese prea grasă. Așa că am înlocuit uleiul cu margarină topită și a ieșit cu totul altfel. O scoatem din cuptor, și o lăsăm la răcit.

 

Se taie rece și se servește cu iaurt. De obicei iese mult mai crescută decât în poză (mie mi-a ieșit așa că am adăugat eu din cap făina, pentru că nu găseam foaia cu rețeta 🙂 După ce am făcut prăjitura, am găsit-o 🙂 Nu o mai făcusem de mult timp, deci uitasem cantitățile. Oricum, este delicioasă și așa, și merge foarte bine cu iaurt, lapte bătut sau chiar cu lapte dulce! Este potrivită pentru copii chiar și sub un an 🙂

 

Poftă bună 🙂

prăjitură cu mălai

 

6 gânduri despre „Turtă de mălai – tradițional și delicios

  1. :D…acesta nu este vestitul alivenci? Ne facea o matusa de-a noastra din Moldova…si mi-a placut tare mult!
    Arata asa de bine, de zici ca e un pandispan insiropat! 🙂

    1. Cred că merge și cu lapte bătut. Nu am încercat, dar e ca un iaurt mai slab, așa că nu văd ce ce n-ar merge. Merge și însiropată dacă vrei (de fapt însiropată o prepară grecii, sau toarnă sirop de lapte deasupra), dar mie îmi place simplă. 🙂 Mult spor. E foarte ieftină și simplu de făcut!

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

