Dulce și-aromat

Tort diplomat cu fructe – o explozie de arome și culori

Când dorim ceva sărbătoresc în casă, acest tort este binevenit! Este foarte simplu și rapid de preparat, este ieftin, și mai mult decât toate astea, este DELICIOS. Garantez că va trebui să vă încuiați cu un lacăt frigiderul 🙂 ca să apucați o bucățică din el. Arată și este apetisant!

Deci avem nevoie de:

  • fructe proaspete sau din compot (cam 500 g)
  • 1 l frișcă lichidă sau 400 g frișcă gata bătută
  • 500 g iaurt simplu
  • 100 g zahăr pudră (sau după gust). puteți înlocui zahărul pudră cu sirop de lapte (o conservă)
  • 3 plicuri gelatină
  • dulceața preferată (fructe de pădure, cireșe etc)
  • 500 g pișcoturi sau biscuiți simpli

Pui gelatina la înmuiat după indicațiile de pe plic. Cureți și tai în bucățele potrivite fructele (sau dacă sunt din compot, le scurgi bine de zeamă). Mixezi frișca folosind mixterul. Păstrezi puțină frișcă pentru decor la rece, iar restul o amesteci cu zahărul pudră și iaurtul. Omogenizezi foarte bine. Dizolvi gelatina la bain-marin ca pe indicații, apoi o adaugi în fir subțire amestecând ușor compoziția. Aici poți împarte compoziția în două sau în trei. Într-o cantitate poți pune dulceață omogenizând bine, iar în celelalte părți poți adăuga fructele.  Tapetezi o tavă de tort cu celofan.

Pui pe fundul tăvii biscuiții sau pișcoturile (un strat doar), apoi se pun deasupra pișcoturilor una din compozițile cu fructe, se mai pune un rând de biscuiți, se toarnă compoziția cu dulceață, se mai pune un rând de biscuiți, și se toarnă a treia compoziție cu fructe. Puteți presăra făină de pișcoturi pe deasupra. Se dă la rece pentru cel puțin 4 ore. După ce gelatina s-a întărit, scoatem tortul din formă și îl ornăm după plac.

Dacă doriți o variantă mai simplă, puteți amesteca încă de la început, după turnarea gelatinei, dulceața în toată compoziția, amestecați cu fructele și turnați deasupra unui strat mai gros de biscuiți. 🙂 Ca mai jos.

Prepararea lui ia în jur de 15 -20 de minute, după care trebuie lăsat la rece după cum am spus mai sus! Este preferat de copii, mai ales pentru că în compoziția lui avem iaurt și biscuiți! Mult spor!!!:)

6 gânduri despre „Tort diplomat cu fructe – o explozie de arome și culori

  1. As vrea si eu macar o feliuta …please :)))
    Nu am incercat niciodata sa fac tort diplomat…mi-e frica ca nu-mi iese cu gelatina…am mancat si variante esuate de tort diplomat:))) cu gogoloaie de guma gelatina prin el :)))

    Cat de curand iti scriu …
    Tare mult imi plac retetele tale..a.stazi ma uit in sfarsit pe cea cu cremwrusti.

    1. 🙂 Probabil că cocoloașele de gelatină erau prin el pentru că nu a topit bine gelatina. Dacă gelatina este bună, și este folosită conform indicațiilor, iese sigur! Nu mi s-a întâmplat niciodată să nu iasă! De obicei nu folosesc gelatină foițe, pentru că nu prea iese și nu poate fi folosită cu anumite fructe (kiwi de exemplu) 🙂 Eu zic că merită încercat. Am calculat că dacă am vrea să cumpărăm tortul care l-am preparat ar costa vreo30 de euro, iar pe noi ne-a costat doar în jur de 6 euro. În România e posibil să fie și mai ieftin. 🙂

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

