Dulce și-aromat

Wafle cu alune și scorțișoară – desertul ideal

Deși veți spune că se găsesc vafe și de cumpărat, eu spun că sunt mai bune cele făcute în casă! Și pe bună dreptate afirm asta! Plus că în casă putem face o diversitate de arome și rețete de vafe pe care nu le găsim pe piață! Și un aparat de copt vafe nu este deloc scump. Personal am dat doar 12 euro pe unul și spun că își merită banii. Acum vă prezint o rețetă pe care eu o am exact din cartea cu indicații de folosit al aparatului cu pricina (am tradus-o, probat-o și adaptat-o eu, cu mai puține grăsimi). Dar pot spune că ies niște vafe DELICIOASE!!!

vafe

Avem nevoie de:

  • 130 g alune
  • 130 g unt moale
  • 130 zahăr
  • 1 linguriță cu vârf  scorțișoară
  • 2 ouă
  • 250 făină
  • 100 ml smântână
  • 100 – 130 ml lapte
  • sare
  • o linguriță praf de copt

Spargem alunele în bucăți mai mărișoare. Într-un castron se amestecă untul cu zahărul, ouăle, sarea și scorțișoara foarte bine, până se omogenizează totul. Adăugăm smântâna și laptele, apoi alunele, iar la final făina amestecată cu praful de copt. Omogenizăm totul foarte bine, până devine totul ca o cremă. Încingem aparatul de copt vafe, îl ungem cu puțin unt, apoi pe mijloc turnăm câte două  – trei linguri din compoziție și le coacem la temperatură medie (eu le coc la nivelul 3), până devin aurii spre maro. Când sunt gata, le punem la răcit pe un platou. Se servesc cu miere, fructe, înghețată, zahăr pudră…sau după imaginație! Poftă bună:)

 

 

5 gânduri despre „Wafle cu alune și scorțișoară – desertul ideal

  1. delicios!!
    Tare mi-ar placea si mie un aparat de facut waffe….cand eram insarcinata cu A…visam doar waffe facute la apara…bine ca am gasit ceva in comert😀

  2. Cine stie? poate mai aduce la LIDl…amandoi baietii mei sunt mari amatori de clatite ! deci ar manca asa ceva cu mare placere…
    Si cu capsunile…incredibil….nu vedem noi asa ceva acum🙂 la noi in tara…

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

