Ce papă bebe azi?

Fructele – vitaminele pentru copilul tău

Diversificarea alimentației la copii începe încă de la 6 luni, sau uneori chiar mai devreme. Dacă pentru început noul născut va păpa doar lăptic matern sau un surogat, după câteva luni este timpul diversificării. Recunosc toți specialiștii că laptele matern este un adevărat dar pentru bebeluș din partea mamei.

Diversificarea însă începe în jurul vârstei de 5-6 luni. Pentru început se începe cu sucuri de legume și fructe, în cantități mici, cu creme și cereale speciale pentru acea vârstă. Încetul cu încetul se introduc supițele de legume sau carne de vită sau pui, cerealele mai variate, iaurturile, piureurile de fructe sau legume. La un an copilul deja ar trebui să pape aproape din toate alimentele, evitând totuși pe cele care provoacă balonări cum ar fi fasolea sau mazărea.

Alimentația copilului în primii ani de viață este foarte importantă pentru copiii noștri. Vitaminele și mineralele trebuie administrate cu măsură prin intermediul fructelor, legumelor, soarelui și a tuturor factorilor care contribuie la dezvoltarea echilibrată și sănătoasă a copiilor. 

Există copii însă care nu vor să pape fructe sau legume, sau nu vor să pape în cantitățile dorite de noi, mămicile. Important este ca la începutul diversificării să începem cu alimentele mai puțin dulci, pentru ca bebelușul să se obișnuiască și cu gustul mâncării, nu doar al deserturilor 😀

Când un copil este mai mare, adică peste un an, deja îi putem da bucățele puțin mai mari din fructe. Pentru a-l convinge să le pape pe toate, fie i le dăm când se joacă cu ceva care îi place, fie punem miere, sirop de arțar sau alt sirop sănătos pe deasupra lor. Fructele fiind mai dulci, este aproape imposibil ca bebelușul sau copilașul să vă refuze.

De ce sunt importante fructele la copii? În primul rând sunt mai bune fructele proaspete decât cele din compoturi, deoarece compoturile și-au mai pierdut din vitamine și proprietățile lor naturale, pot conține conservați și uneori prea mult zahăr. Apoi fructele sunt importante pentru complexul de vitamine și minerale pe care îl conțin, atâta vreme cât sunt diverse. Ajută la o digestie mai sănătoasă a copilului, iar sănătatea lui, imunitatea lui și corpul lui vor fi întărite și sănătoase.

Există și câteva metode prin care ne putem convinge copiii să pape fructele. Pe medlive hotnews experții ne dau următoarele sfaturi:

Cum puteti sa ii atrageti pe copii sa manance fructe:

  • implicati copiii in pregatirea mesei si in aranjarea fructelor;
  • faceti in asa fel incat mesele sa fie cat mai placute si relaxate;
  • acordati atentie modului de prezentare;
  • includeti legume si fructe in meniu de fiecare data cand aveti posibilitatea;
  • perseverati.

Copiilor le place sa va ajute la pregatirea mesei. Iata ce puteti face pentru a-i face sa se simta implicati:

  • lasati copilul sa sugereze ce fructe si legume ar vrea sa consume la masa;
  • lasati-l sa va acompanieze la cumparaturi; lasati-l sa atinga fructele, sa le miroasa inainte de a le cumpara;
  • puteti sa il rugati sa deseneze si sa descrie ce fruct si-ar dori sa manance;
  • lasati copilul sa spele fructele – va puteti folosi de aceasta ocazie sa exersati impreuna denumirile formelor sau culorilor;
  • incurajati-le abilitatile lasandu-i sa isi prepare singuri salate simple;
  • cresteti unele legume sau fructe in gradina sau in ghivece si lasati copiii sa ingrijeasca plantele.
Vă doresc multă poftă la consumarea fructelor și legumelor, și multă sănătate!

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s