Dulapul cu arome · Dulce și-aromat

Fursecuri cu untură glazurate cu ciocolată

Această rețetă este probată după inspirația blogului Bărbat la cratiță 🙂 Este o rețetă foarte simplă și rapidă, iar fursecurile sunt de-a dreptul fragede, lăsând gura apă oricărui pofticios 🙂 Le puteți face în diferite forme, dar le puteți face și în formă de batonașe cu ciocolată, dublând compoziția, iar jumătate frământând-o și cu cacao.

fursecuri cu untură

Avem nevoie de:

  • 6 linguri margarină (sau 5 de untură)
  • 5 linguri zahăr pudră
  • 300 g făină
  • un ou
  • coaja și zeama de la o portocală
  • 1 linguriță praf de copt
  • ciocolată pentru decor

Punem într-un vas făina, praful de copt, zahărul pudră, oul, margarina (sau untura), coaja și zeama de la portocală și frământăm un aluat potrivit de moale, care nu se lipește de mâini, și este ușor de manevrat. Dacă se lipește de mâini, mai adăugăm puțină făină, deoarece făina albă este diferită uneori de la pungă la pungă 🙂

După ce aluatul este gata, pudrăm cu făină planșeta sau masa pe care vom face foile pentru fursecuri. Tăiem fursecuri de diverse forme după preferințe. Se vor coace cam 10 minute, sau până devin aurii. Nu trebuie coapte prea tare că se pot arde ușor.

Ca să obțineți spirale, suprapuneți două foi de culori diferite și le tăiați fâșii pe care le răsuciți mai apoi. Să aveți poftă bună! 😀

spirale

 

10 gânduri despre „Fursecuri cu untură glazurate cu ciocolată

    1. Aluatul iese …ca un aluat :D. Cum să ți-l descriu? Mai tare decât o cremă groasă. Este foarte ușor de frământat, și nu ia decât 5 minute. Cel puțin mie atâta mi-a luat. 🙂 Nu cred că merge cu mixterul, pentru că nu este cremos. Mult succes 🙂 Scuze că răspund așa târziu la comentariu. Acum l-am văzut 🙂

  1. Ti-au iesit suuuuuper!!!
    Dar,D. al meu ar fi contrariat: cum saratele cu ciocolata???:))) la noi, aceasta forma o au doar saratelele :))
    IEs mai moi biscuitii acestia,decat cei bicolori ce i-am facut eu?

    1. 😀 Da, și mămica tot sărățele face acasă așa. Eu am zis să iasă așa ca pentru ceai. Dar sunt fragezi din prima și așa se păstrează. Nu sunt tari deloc. Și dacă îți spun că iau și foarte puțin timp de făcut…Merită încercați. Eu am făcut mai multe fursecuri, și le păstrez în cutie etanș. Paște fericit 😀

  2. Astazi ii fac si eu….cat sa fie oare 6 lg unt?? pun cu lingura atunci…asa…si o avea ceva daca pun lamaie?? nu am portocale in casa…dar lamai da :)) sper sa nu stric aluatul

    Muuultumesc tare mult pentru mail…cat de curand iti scriu si eu!!!

    1. Scuze că îți răspund la comentariu așa târziu. Nu am fost acasă. Merg și lămâi cu siguranță. 6 linguri de unt rase. Eu am folosit margarină 😀 că din aia am avut. Ies însă și mai pufoase cu untură, dar nu am aici :D. Sper că ți-au ieșit.

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

