Dulce și-aromat

Tort diplomat din ciocolată – delicios și răcoros

Pentru că a doua zi de Paște am sărbătorit 2 ani de când s-a născut minunea din familia noastră, micul G., am hotărât să sărbătorim cum se cuvine împreună cu prietenii apropiați. Și bineînțeles de acolo nu putea să lipsească tortul. Pentru acest eveniment am vrut să ne bucurăm de savoarea ciocolatei, atât de iubită de mine. Deși rețeta de bază deja am redat-o, totuși am făcut ceva schimbări în ea, așa că o voi prezenta din nou. Din păcate însă nu am prins decât câteva fotografii cu tortul doar întreg. Sper să-l repet curând și să adaug și alte fotografii mai detaliate😀

Avem nevoie de:

  • 1 pachet de pișcot
  • 600 g iaurt cremos simplu
  • 200 g nutela de ciocolată
  • 1 plic mousse de ciocolată
  • 50 – 100  g zahăr pudră (după gust)
  • 3 pliculețe de gelatină
  • 400 ml frișcă (2 plicuri dacă folosiți praf)
  • fructe (căpșune, piersici, caise, cireșe, vișine etc, după cum aveți).

Punem 2 din plicurile de gelatină la înmuia după instrucțiunile de pe plic. Între timp batem cu mixterul iaurtul amestecat cu zahărul și cu nutella până se amestecă bine. Batem și frișca separat. Păstrăm frișcă pentru ornat, iar restul o adăugăm în compoziția de iaurt cu nutela. Omogenizăm bine de tot. Gustăm să vedem dacă este destul de dulce😀 Adăugăm gelatina făcută după instrucțiuni (la bain marin), și omogenizăm totul foarte foarte bine. Pregătim și fructele (le spălăm, curățăm de sâmburi sau coajă dacă au, le uscăm cu șervete de bucătărie, le feliem dacă este cazul etc)

Tapetăm apoi o tavă a cărei fund se poate lua cu folie de plastic, sau pungi. Așezăm pe fund pișcoturile. Turnăm o parte din compoziția cu nutela și iaurt și netezim să se aplatizeze. Punem peste o parte din fructe. Adăugăm și restul compoziției de iaurt cu nutela și din nou adăugăm restul fructelor. Dăm la frigider, iar între timp facem mousse-ul după instrucțiunile de pe plic. Facem și al treilea plic de gelatină și îl adăugăm în mousse. Turnăm mousse-ul peste tort și netezim bine, până suprafața devine netedă. Învigem câte fructe pentru ornat și dăm la rece pentru cel puțin 3 ore. După cele trei ore, scoatem tortul din formă și îl ornăm cu frișca păstrată.

Eu l-am făcut cu căpșuni, că tot a început sezonul🙂 și recunosc că nu prea am avut timp să îl admirăm😀 Iese un tort mare, deci forma trebuie să aibă diametrul de 25 aproximativ.  Timpul de făcut este relativ de 30 de minute. Poftă bună!!

 

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

