Știați că...?

Cum curățăm lipiciul super glue și alte adezive

Cred că fiecare din noi și-a lipit măcar o dată din greșeală degetele cu super glue sau cu alte lipiciuri, care se încăpățânează mai apoi să se curețe. De curând am avut și noi o astfel de aventură, care s-a lăsat cu o sticlă de pe masă ruinată😦 . Din fericire soțul meu citise (nu știu de unde) cu ce putem curăța super glue-ul. Deci atât acest lipici cât și alte adezive, inclusiv cele de la etichete de pe borcane, sau alte etichete încăpățânate și lipicioase, cu acetonă. Înmuiem o bucată de vată foarte bine în acetonă, și insistăm pe locul lipicios, sau cu lipici uscat și vechi care nu se mai duce nicidecum, până se curăță. Obiectul devine ca nou. Și uite și proba de laborator😀

Sper să fie destul de clare pozele🙂 Și tot odată sper să vă fie de folos😀 Mult spor!!!

22 thoughts on “Cum curățăm lipiciul super glue și alte adezive

  1. Tocmai ce mă pregăteam să dau un ochi pe blog, când am dat peste acest titlu. La fix! Pe masa din bucătărie am o pată de superglue pt care tot îmi fac sânge rău de vreo două săptămâni. Să adoarmă fetele, și revin să încerc cu acetona🙂 Mersi de pont!

    1. Bună. Da, le puteți scoate cu succes cu acetonă. Trebuie să îmbibați foarte bine vată cu acetonă și frecați energic. Și iar îmbibați vata în acetonă. Eu așa am curățat de pe sticlă superglue-ul🙂 Sper să funcționeze și în cazul dumneavoastră🙂

      1. am o pereche de tenesi ,daca dau cu acetona pe locul in care am super glue , o sa se inalbeasca sau o sa se curete ?

      2. 🙂 Bună întrebare. Depinde probabil din ce material sunt teneșii. Dar dacă deja sunt stricați, cred că merită să încerci. Ori se curăță, ori se strică mai rău😀

  2. sunt tenesii all star si nu m-as risca ,doar unul are o problema ( am spus modelul ,pentru ca poti vedea pe net tipul de material )

    1. Eu spun că dacă nu se cunoaște tare super glue-ul pe papuc, să nu încerci. Dacă ai avea un material similar în casă pe care să încerci mai întâi, ai vedea reacția. Sau încearcă cu un batonaș de vată pentru urechi pe care să pui acetonă și să atingi o parte mai puțin vizibilă a papucului să vezi ce se întâmplă🙂 Sinceră să fiu până acum am curățat super glue-ul de obicei de pe obiecte precum sticlă, ceramică…degete😀 Pe material nu am încercat încă.

    1. Bună Ionuț. Cred că nu poți afla decât dacă încerci🙂 Eu am încercat de exemplu să scot super glue de pe sticlă, de pe piele și alte suprafețe. Ca să nu riști deteriorarea bordului, eu cred că ar fi bine să iei un batonaș din ăla pentru urechi care are vată la capete și să încerci pe o suprafață mică mai întâi pe bord, unde crezi tu că nu se vede.🙂

  3. va multumesc , pe mine ma deranjeaza petele de lipici care raman pe farduri de mi se lipesc e degete cand le folosesc ,am incercat cu apa , cu demachiamt de ochi( merge un pic dar nu se curta tot) acum voi incerca cu acetona de unghii , cum ati spus , va pop o zi frumoasa

    1. Bună Cristina. Există mai multe variante, dar depinde despre ce clei este vorba. De exemplu zilele trecute eu mi-am pătat cu rășină tot o pereche de blugi și am pus vanish pe pată pentru două minute apoi am pus la spălat pantalonii la 60 grade (program de o oră jumătate – bineînțeles cu alte haine la un loc). Dacă este vorba de lipici clei de obicei ăsta iese cu diluant pentru vopsea. Tot din experiență știu. Freci cu diluant acolo unde este pata și se duce. Sperăm că materialul este de calitate și nu se decolorează (eu am vărsat din greșeală o sticlă întreagă de diluant pe o pereche de pantaloni și nu s-au decolorat, dar a trebuit să-i spăl de trei ori să nu mai miroase – oricum era și cantitate mare de diluant). Super glue-ul se curăță cu acetonă, dar nu știu efectul acetonei pe blugi. Sper să te ajute informațiile mele. Cu drag🙂

  4. Am cumparat o pereche de colanti din imitatie de piele si au o pata mare de scoci.. daca folosesc acetona se intampla vreo ceva?

    1. Bună Deea. De obicei scoci-ul se duce cu acetonă. Pui pe un tampon de vată acetonă din belșug și cureți. Dar dat fiind că este imitație de piele, nu știu ce efect ar putea avea acetona pe ei. Poate ai putea să încerci pe interior pe material să vezi întâi cum se comportă? Nu de alta dar să nu-i strici. Dar, să nu încerci niciodată să cureți scoci-ul cu acetonă de pe ochelarii de soare, pentru că se crapă lentilele🙂 (știu asta din proprie experiență).

    1. Acetona nu diluează lacul sau vopseaua, deci ar trebui să meargă. Doar să nu rămână mai apoi pătat biroul. Cred că puteți încerca să ștergeți puțin cu acetonă în altă parte a biroului mai puțin vizibilă, pentru a vedea mai întâi efectele ei asupra suprafeței dumneavoastră.

      1. Nu știam ce să mai fac. Dar mi-a venit o idee pe loc. M-am dus în bucătărie și am înșfăcat un cuțit. Am îndepărtat tot super glue-ul , n-au rămas urme, zgârieturi , nimic. Mersi oricum. (P.S. am doar 13 ani și folosesc foarte des lipiciuri etc. fiindcă iubesc lucrul manual.)

      2. OOO, bravo! Îți place să faci crafting? Poate te inspiră și ideile mele de la rubrica Hobby🙂 Curând voi posta ceva și ce am mai meșterit și eu poate te provoacă și pe tine! Bravo Cecilia!🙂 Să ai o zi frumoasă!

  5. Foarte folositor articolul, acetona a funcționat de minune. Am reușit să dezlipesc o etichetă tare urata de pe un material fin. Plus ca nu a rămas nici o urmă. Super!! 😁

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

