Dulce și-aromat

Compot de caise

Cum tocmai am postat rețeta mea de dulceață de caise, urmează acum și cea de compot de caise. De obicei fac compotul cam după aceeași rețetă și pot spune că iese delicios. Mie nu-mi plac nici compoturile și nici dulceața dulci tare, așa că adaptez rețeta în funcție de gustul nostru🙂 Pentru compot avem nevoie de:

  • caise (în funcție de câte borcane de compot doriți să iasă)
  • zahăr (tot în funcție de borcane)
  • cuișoare (opțional)
  • apă

De obicei caisele se pun cu tot cu sâmburi în borcane, dar mie îmi place să am mai multe fructe în compot. Deci mai întâi tăiem fructele în două și scoatem sâmburii (după ce le-am spălat mai întâi😀 ). Alegem fructele mai tari și sănătoase. Eu le-am pus chiar puțin verzi🙂. În borcane spălate și uscate, punem câte trei linguri de zahăr (în fiecare borcan) și câte două cuișoare. Punem apoi jumătățile de caise, iar ca să umplem golurile, putem tăia și câte un sfert de caisă. Umplem borcanele mai bine de jumate cu caise. Eu le pun cât mai pline. După ce am umplut toate borcanele, adăugăm apă în ele, fiind atenți să acoperim fructele în întregime. Punem capacele la borcane și le înfiletăm bine de tot, după care le agităm să se amestece zahărul. Luăm o oală mare (cât de mare o avem) și punem prosoape pe fundul ei. Punem borcanele în ea peste prosoape, apoi turnăm apă cât să ajungă până sub capacul borcanelor. Punem această oală la fiert la foc mic. Borcanele se fierb așa cam 20 – 25 minute, până fructele din interior își schimbă culoarea, și se ridică la suprafață. După ce au fiert, le scoatem din oală și le punem la rece întuneric, pentru iarnă😀 Evident dacă vă place mai dulce compotul, puteți bune mai mult zahăr.

Primul borcan este fiert, al doilea nefiert
Primul borcan este fiert, iar al doilea este nefiert – Comparație
Rezultatul final
Rezultatul final

 

2 gânduri despre „Compot de caise

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

