La ceai cu Creatorul

Iubirea adevărată

De curând împreună cu soțul meu ne uitam la un clip de youtube cu un interviu. Erau două întrebări adresate la diferite persoane din România. Întrebările erau:

Cine au fost Adam și Eva? și Cine a fost Iuda?

La o primă vedere întrebările par simple și prostești, dar după ce am ascultat răspunsurile, am rămas șocată. Cine au fost Adam și Eva? Câteva răspunsuri au fost: un sfânt, Adam a fost soția lui Iisus iar Eva fiica Lui cu Adam, nu știu, cei care au căzut în păcat dar de două săptămâni sunt iertați etc. Majoritatea parcă nici nu auziseră de ei vreodată!

La întrebarea cine a fost Iuda? Câteva răspunsuri au fost: prim ministrul României, prim ministrul lui Iisus, nu știu, sora mea este călugăriță deci ea trebuie să știe etc.

La început m-am amuzat pe seama răspunsurilor. Dar mai apoi mi-am dat seama că este de plâns. Nu, nu vreau să țin o predică pe tema aceasta! Nu asta este intenția mea. Dar ne numim o țară creștină. CREȘTINĂ? Oare așa să fie? Și ce înseamnă să fii creștin? Pentru prima dată urmașii lui Iisus au fost numiți creștini în Antiohia acum mai bine de 2000 de de ani în urmă. Și de ce erau numiți așa? Pentru că urmau învățăturile lui Iisus. Domnul Iisus spune: „Cine are poruncile Mele şi le păzeşte acela Mă iubeşte; şi cine Mă iubeşte va fi iubit de Tatăl Meu. Eu îl voi iubi şi Mă voi arăta lui.” (Ioan 14:21)

Deci cine se poate numi creștin? Am oroare pentru titlurile pe care ni le atribuim deseori și ne batem în piept cu ele: noi suntem baptiști, noi penticostali, noi ortodocși, noi evanghelici etc. Și totuși toți ne numim creștini și credem că avem dreptate, și celălalt de lângă noi nu are! NOI întotdeauna avem dreptate, denominația NOASTRĂ are dreptate și așa mai departe. De unde putem știi care este adevărul legat de acest lucru? Mulți spun: așa m-am născut și așa mor. Oare este lege ca dacă te naști orb și ai oportunitatea să vezi după o operație, să ții morțiș că nu, tu vrei să mori orb?

Am ajuns la concluzia că nici o denominație nu are dreptate atunci când spune că are dreptate (aici mă refer doar la creștinism) și că este singura pe cale adevărată, și toate denominațiile au dreptate atunci când recunosc că adevărata credință este aceea care îl proclamă de Iisus ca Rege în viața individului. Nu ne mântuie nici numele denominației religioase, nici pomana, nici neștiința ci „În nimeni altul nu este mântuire: căci nu este sub cer niciun alt Nume dat oamenilor în care trebuie să fim mântuiţi.” Faptele apostolilor 4:12

Singurul mod în care putem fi pe calea bună este prin credința în Domnul Iisus ca mântuitor și de a face ceea ce spune Biblia. Biblia nu are cum să greșească pentru că este Cuvântul lui Dumnezeu. Oamenii pot greșii, indiferent de statutul lor social și religios, dar Dumnezeu nu greșește! Trebuie să mergem la o biserică, să fim în părtășie și unitate cu alții, dar corect este să alegem biserica care respectă principiile biblice în cel mai mic amănunt. Nu există locaș de cult perfect, pentru că oamenii nu sunt perfecți.

Da, poate credeți că am deviat de la subiectul cu care am început. Dar…cum ne numim noi? Ne putem numi creștini dacă nici măcar nu știm cine a fost Iuda? Este ca și cum am vrea să ne convingem că noi suntem negri sau roșii și de fapt suntem albi. Nu mi se pare drept să abuzăm de un nume doar ca să ne măgulim!

După cum spunea și primul verset biblic de mai sus, dovedim că Îl iubim pe DUmnezeu doar ascultându-L, și Îl putem asculta doar cunoscându-L. Îl putem cunoaște doar citind Cuvântul Lui! Îndemn pe toți cei care citesc aceste cuvinte să își pună întrebarile aceasta: Cât de important este Dumnezeu în viața mea? Oare merit să fiu numit creștin? Îl iubesc cu adevărat că îl iubesc pe Dumnezeu? Și dacă da, cum dovedesc acest lucru?

Și eu mi-am pus aceleași întrebări, și recunosc, în fiecare zi fac același lucru. Încerc să fiu onestă cu mine însămi și cu Dumnezeu! Deci o provocare pe săptămâna care urmează este să ne întrebăm în fiecare zi cele patru întrebări de mai sus, și să ne răspundem la ele într-un mod onest!

Să aveți o săptămână cât mai plăcută și sinceră!

Cu dragoste,

Flori de Mandarin

5 gânduri despre „Iubirea adevărată

  1. de acord, personal nu mai am niciun respect pentru religii, ci doar pentru oameni care fac roade bune si inspira pe altii sa creada ca exista Cineva care va aduce echilibrul, armonia si fericirea. admir chiar si ateii care fac lucruri frumoase neconditionat, fiindca ei fac astea tot pe baza unei legaturi cu Divinul, doar ca nu constientizeaza

  2. Foarte frumos articolul. Dumnezeu sa ne ajute pe fiecare sa fim ceea ce El a intentionat sa fim de la inceput. Sa-L cunoastem si sa-L iubim traind pentru El.
    Ai citit tu cartea „Crestinismul redus la esente”? C S Lewis prezinta acolo foarte frumos esenta crestinismului asa cum o intituleaza el. Pe mine m-a cucerit cartea chiar de la prefata 🙂 e extraordinara. si pentru cei ce cred si pentru cei ce nu.

    1. Nu am citit-o, dar am auzit de ea. O trec chiar acum pe lista de cărți de cumpărat! Cum am ocazia din nou să cumpăr cărți, o cumpăr și pe asta. Parcă mă uitasem o dată pe Kerigma după ea și era indisponibilă!

      1. oh, ca nu se mai gaseste in librarii. doar la anticariate sa mai ai vreo sansa sau la ocazii pe internet. Eu mi-o doresc foarte mult. Cei de la Kerigma mi-au spus ca e ceva cu drepturile de autor, numaitinmintece 🙂 si cei de la Humanitas au fost ultimii care au scos-o sub numele de „Crestinism por si simplu”
        Din 2010 o caut si eu asa ca daca o gasesc voi sarbatorii evenimentul 🙂
        Pana o achizitionezi o poti citi online

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

