Dulce și-aromat

Compot de struguri

Da, a venit toamna. Sau cel puțin ne apropiem cu pași repezi de ea. Și este anotimpul meu preferat. Atâta măreție și bogăție și culoare la un loc!!! Mi-e dor de toamnele din România. Sincer nu am mai petrecut o toamnă în România de șase ani😦

Dar ca să dau gust de toamnă românească în familia mea, iată-mă pregătind câte ceva pe iarnă. Și unele borcane vor conține acest „elixir” delicios numit compot de struguri. Rețeta este cât se poate de simplă și de sigură, este fără conservanți și este rapidă. Deci spor la pregătit bunătăți pe iarnăăăă!!!

Avem nevoie de:

  • struguri fără sâmburi (cantitatea este în funcție de preferință)
  • zahăr
  • cuișoare
  • zeamă de lămâie (opțional)

Spălăm boabele de strugure și le curățăm de pe ciorchine. Ne asigurăm că toate boabele sunt sănătoase. Strugurii pot fi atât albi, cât și negri. Eu am făcut din struguri albi, de masă, fără sâmburi. Luăm borcane curate și punem trei linguri de zahăr și trei cuișoare pe fundul lor. Borcanele sunt cam de 500 g. Punem boabele de struguri până rămâne doar un sfert de borcan gol. Turnăm apă până la gâtul borcanului astfel încât să acoperim boabele de struguri total. Adăugăm și zeama de lămâie pentru iubitorii de gusturi mai sofisticate (eu nu am pus nici cuișoare nici lămâie că nu am avut pe moment :))

Înfiletăm capacele bine pe borcane și le punem într-o oală care are fundul acoperit cu un prosop. Turnăm apă și în oală și dăm la fiert la foc mediu. Fierbem astfel borcanele aproximativ un sfert de oră, sau până boabele de strugure își schimbă culoarea și se ridică la suprafață. La final se scot borcanele din oală, se șterg și se depozitează la loc întunecos și răcoros. Compotul preparat astfel poate fi păstrat chiar și doi ani fără nici o problemă!

Compotul este încă nefiert
În timpul fierberii
După fierbere. Compotul este gata🙂

 

 

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

