Lumea în culori obiective

Migrația – o problemă actuală în România

Nu este un secret pentru nimeni cât de mulți români au decis să părăsească țara în ultimii ani. Cu toții au motivele lor personale, iar eu mă număr printre cei care au luat decizia de a pleca pentru o vreme pe alte meleaguri! Viața merge mai departe cu sau fără mine în România, dar totuși migrația are anumite efecte pe termen lung și scurt atât asupra persoanei care migrează, cât și asupra familiei și comunității din care face parte!  Mai jos am postat un chestionar care studiază opinia generală cu privire la migrația și la efectele ei, mai ales când vine vorba de decizia de reîntoarcere. Ar fi o onoare pentru mine să răspundeți acestor întrebări! Pentru a răspunde întrebărilor, puteți lăsa un comentariu la această postare, sau puteți trimite răspunsurile pe flori_de_mandarin@yahoo.com. Vă mulțumesc!

Scopul studiului este acela de a afla  părerea respondenților cu privire la cele trei etape de emigrare, respectiv plecarea din România, perioada de adaptare și ședere în țara de emigrare, revenirea și reacomondarea emigrantului în România după o perioadă mai lungă de migrație. Chiar dacă răspundeți la întrebări, identitatea dumneavoastră va confidențială.

1. Ați emigrat vreodată în alt stat?

2. Dacă da, pentru cât timp ați emigrat?

3. Ce considerați că a fost mai greu de depășit:

  • a.) plecarea din România
  • b.)perioada de ședere în țara în care ați emigrat
  • c.)decizia de reîntoarcere și reacomodarea în România după întoarcere

4.Explicați răspunsul dat la întrebarea nr.3
5.Cum v-a afectat viața perioada de migrație?
6.Ce v-ar putea motiva să nu mai emigrați niciodată peste hotarele României?
7.Ce considerați că ați câștigat și ce considerați că ați pierdut prin migrație?
8.Plănuiți să emigrați pe viitor?

Vă mulțumesc pentru răspunsurile și timpul acordat!

10 gânduri despre „Migrația – o problemă actuală în România

  1. Interesant subiect. Nu am fost niciodata plecata din tara (in afara de vacante), dar la un moment dat ne-am gandit sa plecam in America. Au venit copiii si nu ne-am mai incumetat, deci cred ca vom incerca sa ne descurcam cat de bine putem aici.

  2. Am plecat cu dorinta de a ma intoarce.Din pacate nu ne mai gandim la intoarcere….
    Ai nevoie de raspunsuri la intrebari daca nu ne mai intoarcem?Revin cu raspunsurile daca va folosesc!

    1. Dacă poți să răspunzi și la celelalte întrebări ar fi minunat! Asta mă face să apreciez de ce decid românii plecați pe termen lung să nu se reîntoarcă, sau să ia decizia de a se reîntoarce mai greu! Tu în ce stat ești? Eu sunt în Grecia 🙂 Probabil de asta studiez problema migrației de atâta vreme 😀 Oricum, aș aprecia dacă ai răspunde și la restul întrebărilor! Mulțumesc!

  3. 1.Da
    2.Initial a fost contract pe un an.Contractul a fost intrerupt de angajator si m-am decis sa raman pentru ca planul meu de a economisi niste bani pentru a-mi deschide gradinita in Ro. nu se putea infaptui inca.
    3.Plecarea a fost foarte emotionanta insa am fost foarte incantata sa cunosc oameni noi si s am parte de experiente noi.M-a incantat foarte mult ca puteam sa iau parte in anumite activitati educationale si sa aduc inapoi acasa din experintele de aici.
    Sederea a fost foarte placuta si mi-a placut din primul moment stilul de viata si conceptul despre viata al americanilor(fiecare neam are bubele lui, aici parca sunt mai putine bube).
    Mi-a fost greu o perioada sa accept ca nu ma voi mai intoarce in Ro(decat pt. vizite)mai ales dupa ce m-am casatorit.Visul de a avea gradinita nu il mai am ,visul meu de acum e ca fetele mele sa aiba parte de o educatie buna si sa aiba ocazia sa isi implineasca propriile vise.Linistea mea sufleteasca si bucuria zilelor fericite ma face sa nu imi fie dor de Ro.Imi e dor de Cluj,uneori si foarte dor de ai mei.
    Revin si cu partea a doua!

  4. 1.Dupa cum ziceam cred ca dorul de cei dragi e cel mai greu de depasit.
    „Culture shock” cred ca e si acum un lucru despre care vorbim frecvent cu sora mea.De cele mai multe ori(si asta le-o zic si americanilor uneori) le spun cat sunt de norocosi ca s-au nascut intr-o tara ca asta unde nici nu stiu macar ce inseamna sa duci lipsa de o rosie sau un castravete……
    2.Cum v-a afectat viața perioada de migrație?
    In primul rand cred ca am reusit sa invat diferenta dintre cele doua vieti.Oamenii sunt mai intelegatori, respecta regulile,fac mai multe unul pentru altul si pentru comunitate si cred ca aceasta viata atinge asteptarile pe care le aveam initial.Cred ca aceasta viata m-a schimbat si pe mine si m-a facut sa vad multe lucruri altfel.Posibilitatile sunt nenumarate trebuie doar munca multa si serioasa si pot sa imi implinesc orice vis.
    3.Ce v-ar putea motiva să nu mai emigrați niciodată peste hotarele României?
    Indepartarea coruptiei si egalizarea drepturilor( care tot din cauza coruptiei nu se pot realiza).
    4.Ce considerați că ați câștigat și ce considerați că ați pierdut prin migrație?
    Cred ca am castigat dreptul la o viata decenta si am pierdut apropierea celor dragi.
    5.Plănuiți să emigrați pe viitor?
    Nu!Planuiesc sa raman unde sunt acum!

  5. 1. DA
    2.AM IESIT DIN ROMANIA IN ANUL 2002, DUPA APARITIA POSIBILITATII DE A INTRA IN SPATIUL SHENGEN SI AM RAMAS IN ITALIA , STABILINDU-MA MOMENTAN AICI IMPREUNA CU FAMILIA
    3.PLECAREA DIN ROMANIA
    4. UNUL DIN MOTIVE AR FI DESPARTIREA DE CEI DRAGI, IAR PE DE ALTA PARTE A FOST LA INCEPUT O PERIOADA MAI DIFICILA LUAND OARECUM VIATA PE CONT PROPRIU, DE MULTE ORI LIPSINDU-MI PERSOANELE APROPIATE CU CARE ERAM OBISNUITA SI TOTODATA SIMTINDU-MA SINGURA FARA EI. ACEASTA A FOST O PERIOADA DE APROXIMATIV 3 ANI SI JUMATATE DEOARECE IN 2005 MI-AM INTEMEIAT FAMILIA MEA ALATURI DE SOTUL MEU, APOI DE COPII. CHIAR DACA SUNTEM IMPREUNA, NU E CA SI CUM AM FI IN ROMANIA, LA URMA URMEI, SUNTEM PRINTRE STRAINI.
    5.LA ACEASTA INTREBARE AM RASPUNS PARTIAL IN INTREBAREA ANTERIOARA. VIATA MERGE INAINTE SI AICI.BINEANTELES, MOMENTAN SUNTEM IN LOCUL ACESTA, DAR NU PUTEM STI NICIODATA CE VA FI IN VIITOR. VA FI IN FUNCTIE DE CIRCUMSTANTE. MOMENTAN COPIII MERG AICI LA GRADINITA, LA SCOALA, IAR MAI TARZIU, VOM VEDEA CE VA MAI FI..
    6.UN LUCRU MOTIVANT, FOARTE IMPORTANT AR FI POSIBILITATEA DE A PUTEA OFERI IN ROMANIA O VIATA DECENTA COPIILOR SI NOUA, PRIN EXISTENTA UNUI LOC DE MUNCA PLATIT SUFICIENT PENTRU A ACOPERI TOATE EXIGENTELE.ORICUM,CA ACASA NU E NICAIERI..
    7.PRIN MIGRATIE AM CASTIGAT O VIATA MAI BUNA, UN TRAI MAI DECENT, IAR PE DE ALTA PARTE AM „PIERDUT” MOMENTAN LOCURILE DRAGI SI RESTUL FAMILIEI CARE A RAMAS IN TARA.
    8.NU.

  6. 1)Da.
    2) Suntem stabiliti in Grecia pe timp nelimitat, nu am vrea sa ne întoarcem in tara deocamdată ……
    3) C. Decizia de reintoarcere si reacomodarea in Ro.
    5) Nu ne-a afectat deloc…..ba chiar o preferam.
    6) Starea financiară a Ro. In general…..(lipsa de munca,bani puțini si totul scump etc…)
    7) Am pierdut relația f apropiată cu prietenii si fam.
    Am câștigat multă experiența de viața invatand sa-mi iau in propriile mâini problemele, ne-a făcut mai responsabili …….
    8) Nu știm ce ne așteaptă mâine…..dar cu siguranță vom emigra pt binele nostru
    dacă e nevoie si posibil……

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

