Dulce și-aromat

Crackers – ceva gustos de ronțăit

Știu există și în magazine, dar de ce oare să nu știm ce punem în ei și să nu-i facem cu gusturile și aromele preferate? Rețeta de crackers am luat-o din nou de la Laura Adamache. Pot spune că sunt chiar ușor de făcut și foarte delicioși! Eu am făcut rețeta la dublu, de aceea voi da cantitățile după care am probat eu rețeta!

Crakers

  • 500 g făină
  • 240 ml apă
  • 60 g ulei măsline
  • 16 g sare
  • 2 lingurițe zahăr
  • 2 lingurițe drojdie uscată/ sau 16 g drojdie proaspătă
  • mac, susan, paprikă, praf de usturoi etc…ce aromă doriți

Amestecați făina cu drojdia, apoi faceți o gropiță în mijloc în care adăugați apa, uleiul și zahărul. Amestecați încă puțin, apoi adăugați și sarea și frământați aluatul. Ca ieși un aluat foarte ușor de lucrat. Lăsați-l la crescut la un loc călduț (va crește puțin mai greu pentru că are mai puțină drojdie). După ce a crescut, împărțiți aluatul în două și din una dintre bucăți întindeți o foaie subțire, dacă se poate direct pe foaia de copt pe care o puneți în tavă. Dacă nu, întindeți-o pe masa de lucru, iar înainte de a o tăia, puneți-o pe foaia de copt. După ce foaia de aluat este pe foaia de copt, presărați-o cu ce doriți (eu o tură am presărat-o cu mac și praf de usturoi, și o tură cu mac și zahăr), apoi veți tăia pătrate cu cuțitul sau cu discul pentru pizza. Înțepați pătrățelele cu o furculiță, să nu se umfle. Le dați la cuptor la 150 -160 grade, până când devin aurii. Sunt absolut delicioase și crocante. Ies două tăvi mari din această porție. Mult spor😀

 

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

