Dulce și-aromat

Dulceață de gutui

Ador dulceața de gutui, deși gutuile în sine mi se par aproape imposibil de gustat, având în vedere la cât sunt de tari! Așa că anul acesta am testat dulceața de gutui, dar nu le-am tăiat bucățele, ci după ce le-am curățat de semințe și coajă, le-am dat prin blender.

Eu am folosit rețeta următoare:

  • 1500 g pulpă gutuie (rasă pe răzătoare sau dată prin blender)
  • 600 ml apă
  • 800 g zahăr

Gutuile după cum am spus le-am spălat și curățat de coajă și sâmburi, apoi le-am dat prin blender. Am amestecat apa cu zahărul pentru a se topi puțin, apoi am turnat siropul în pulpa de gutui. Am pus totul la fiert pentru aproximativ o oră, la foc mic. Dulceața este gata când nu mai are apă aproape deloc în ea. Este absolut delicioasă și perfectă pentru clătite și alte bunătăți dulci😉 Mie mi-au ieșit din 5 gutui patru borcane normale (nu știu exact cantitatea lor netă) de dulceață!😀

Ca să nu se oxideze puteți stropi gutuile cu zeamă de lămâie. Eu am preferat gustul lor natural și de aceea nu am adăugat deloc lămâie.

2 gânduri despre „Dulceață de gutui

  1. nu numai ca le poti stropi cu lamaie insa mama mea pune rondele de lamaie taiate pe jumatate in dulceata..cu tot cu coaja si mai pune si nuca…iese gustoasa tare(asta ti-o zice cineva care nu se da in vant dupa dulceata de gutui)

    1. 🙂 Știu cum spui. Am cumpărat o dată de aici un borcan de dulceață de gutui, după ce căutasem mult timp, dar era așa lămâiată că nu se mai simțea aroma de gutuie deloc:) Cred că de asta eu am preferat să nu pun deloc! Mi-a fost teamă să nu pățesc la fel!

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

