Dulce și-aromat

Biscuiți cu susan

Nu de mult am văzut această rețetă aici și pur și simplu m-a cucerit! De mult nu am mai prezentat o rețetă, dar am în plan câteva zilele acestea, pe care le voi posta pe rând pe blog! Biscuiții sunt foarte ușor de preparat, cea mai migăloasă parte fiind cea în care trebuie să-i umplem cu umplutura!

biscuiți cu susan

 

Ingrediente:

  • 1 ou
  • 1 gălbenuș
  • 125 g unt topit și răcit
  • 90 g zahăr pudră
  • 1 linguriță extract de vanilie (sau două pliculețe de zahăr vanilat)
  • 80 g amidon de porumb (eu am folosit Gustin)
  • 200 g făină
  • o linguriță praf de copt
  • 1 praf de sare
  • 200 – 250 g cremă tartinabilă (puteți folosi chiar și Nutella)
  • 100 g semințe de susan
  • decor: o linguriță de cafea solubilă, o lingură de lapte, 1 gălbenuș

Pentru început vă spun că eu am folosit cremă de caramel (recomandată pe site-ul de unde am rețeta ca dulce de leche). Am luat o conservă de lapte îndulcit pe care am fiert-o cam o oră jumate. Am lăsat-o la răcit în apă, apoi am desfăcut-o! Puteți fierbe mai multe conserve o dată. Aș vrea să vă arăt o poză cu conserva, dar cu siguranță că nu este aceeași marcă precum în România. Oricum se găsește în market.

Untul topit cu un ou și un gălbenuș se mixează împreună cu zahărul și vanilia până se omogenizează. Se adaugă amidonul amestecat omogen cu praful de copt și se omogenizează cu telul sau cu o lingură de lemn. Se adaugă și făina pe rând câte o lingură și se mestecă bine până se încorporează. Va ieși un aluat mai moale pe care îl punem în folie de plastic pentru o oră de frigider. După o oră înfăinăm bine masa, întindem o foaie din aluat de cc.4 mm grosime, pe care o tăiem în forme cât se poate de egale (mi-e nu m-au ieșit foarte egale😀 din păcate că le-am tăiat cu tăietorul de pizza). Se pun în tava tapetată cu hârtia de copt. Jumătate din ei se ung cu glazura făcută amestecând cafeaua cu laptele și cu un gălbenuș, apoi trasăm urme cu o furculiță ca pentru decor. Dăm la cuptor la 180 grade pentru 13 minute (până devin puțin aurii marginile). Îi scoatem din cuptor și îi lăsăm la răcit. Ungem apoi câte o jumătate neglazurată cu cremă și lipim cealaltă jumătate glazurată. Ungem puțin și marginile biscuiților, pe care apoi în dăm prin susan (prăjit un minut în prealabil).

Recunosc că sunt o nebunie de aromă de caramel, cafea și sunsan, super delicioși! Pentru cei cărora nu le place susanul, puteți pune nucă de cocos, ciocolată sau după imaginație!🙂 Poftă bună😉

DSC09800 DSC09801 DSC09804

 

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

