Dulce și-aromat

Biscuiți cu caramel

Cui nu-i place caramelul? Mie cel puțin îmi place foarte mult! Așa că atunci când am văzut această rețetă aici mi-a săltat inima și mi-am pus mâinile la lucru! Ies pufoși, delicioși și aromați, numai buni de savurat lângă o cană de ceai fierbinte, sau pur și simplu la un pahar de discuții🙂 Rețeta este simplu de preparat și ies o mulțime de biscuiți! Dacă aveți o ștampilă de biscuiți, cu atât mai bine. Vor ieși mai speciali. Eu am cumpărat ștampila de pe Amazon.

Biscuiți cu caramel

 

Avem nevoie de:

  • 400 g făină
  • 160 g unt
  • 250 g zahăr
  • 1 praf de sare
  • 1 linguriță rasă cu praf de copt
  • 2 gălbenușuri
  • 1 lingură de miere
  • 5 linguri de apă rece (cât să lege aluatul)
  • vanilie (extract, zahăr vanilat – ce aveți)
  • și făină pentru presărat  masa de lucru

Pasul unu – facem caramelul! Într-o cratiță cu fund dublu punem zahărul și îl topim, până acesta are o culoare gălbuie spre maro. Nu îl ardem prea tare, pentru a nu se amărî! Turnăm caramelul pe o foaie de copt unsă cu ulei și lăsăm la răcit!   După ce s-a răcit complet și întărit (nu-i ia mai mult de 10 minute), rupem bucățele zahărul și îl dăm prin râșnița de cafea sau blender, până acesta devine granule ca zahărul tos. Acum avem caramelul gata🙂

Pasul doi: Într-un castron amestecăm făina cu sarea, praful de copt, vanilia și zahărul caramel. Adăugăm untul rece tăiat bucățele și se încorporează cu o furculiță cât să se obțină un amestec cu aspect granulat. Adăugăm gălbenușurile și mierea și amestecăm în continuare. Apoi adăugăm pe rând câte o lingură de apă, doar cât să se strângă aluatul la un loc. Aluatul obținut se pune într-o folie de celofan și se dă la frigider pentru noapte. Voi mergeți la somn🙂, iar dimineața…

Pasul trei: Se înfăinează foarte bine masa de lucru și sucitorul. Se ia aluatul și se întinde o foaie de 3-4 mm. Dacă se lipește, presărați făină:) Tăiați aluatul în formele dorite, și apoi puneți biscuiții la copt într-o tavă pe hârtie de copt, cam 12 minute, sau atât cât să ia o culoare gălbuie. Puteți verifica uitându-vă pe spatele unui biscuite să vedeți dacă are culoarea de galben spre brun foarte ușor. Astfel biscuiții sunt gata, îi scoateți din cuptor și îi lăsați la răcit în tavă. Apoi în puneți la păstrare într-o cutie de tablă, borcan sau ce doriți. Îi puteți și umple dacă vreți, după preferință🙂

DSC09815 DSC09816 DSC09817 DSC09820 DSC09822 DSC09823

12 gânduri despre „Biscuiți cu caramel

  1. wooow…mie imi place tooooot ce tine de caramel!!!arata super, super….ies tare crocanti??? eu navalesc acum cu intrebarile…chiar azi vreau sa fac niste biscuiti si reteta ta tare mi-a facut cu ochiul. oare e prea tare caramelul?crezi ca il pot sfarama cu rasnita mea electrica si antica??? alta nu am…:((

    1. Deci dacă îi coci mai mult ies crocanți. Dacă doar îi coci cum am spus în rețetă, ies moi și pufoși. Eu am făcut și crocanți, și pufoși. Eu cred că dacă sfărâmi puțin mai întâi caramelul și apoi îl dai prin râșniță, face față🙂 Și eu am o râșniță de cafea, dar mi s-a părut mai rapidă metoda blender🙂 Oricum sunt delicioși și aromați😉

    1. 🙂 Abia aștept să văd cum au ieșit! Nu uita să folosești multă făină la foaie! Dacă faci așa, n-o să ai probleme cu lipitul ei de planul de lucru sau de sucitor🙂 Eu la început am avut aluatul prea moale și mi se lipea tot. Apoi am înfăinat aluatul roată, și masa, și sucitorul, și au ieșit foarte ușor și frumos! Pusesem o lingură în plus de apă când îl făcusem😀

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

