Joacă de copii

Un copac din litere

În timp ce preparam astăzi prânzul, micul G.se juca cu literele magnetice de la tabla educativă. Le-a așezat pe toate pe tablă și repeta ce știa, apoi le-a cărat pe rând și le-a lipit de frigider. Deodată îmi spune: Uite pocacul! (adică Uite copacul). Țe fumoos! Si tupina…! (adică Ce frumoooos! Și tulpina!)😀

Zilele trecute ne-am jucat pe afară la un copac și am aruncat frunze. Bătea puțin vântul și tot cădeau frunze din copac. El a rămas foarte uimit. I-am explicat că bate vântul și mișcă crengile, și astfel cad frunzele uscate din copac, pentru că este toamna. De atunci îmi tot arată copacii cu frunze căzute, iar acum și acasă😀 repetă ce a învățat.

Mă tot gândeam dacă are efect asupra lui ceea ce îi explic eu, pentru că, noi ca și adulți de așteptăm la progrese masive în cunoștințele micuților noștri. Ei însă memorează, dar nu arată totul deodată ceea ce știu. Ne surprind însă cu noi cunoștințe când ne așteptăm mai puțin, chiar dacă sunt foarte micuți așa ca G. Merită să le explicăm copiilor noștri lucrurile pe care le facem și pe care le văd ei zi de zi. Am observat că micul G. nu doar că ne copie foarte mult în ceea ce facem, dar își face jucărie din orice. Îmi ia aparatul de wafle și-l face calculator (mimează că tastează😀 ), ia cutiile de la jucării și le face căsuță pentru el, mimează că gătește (îmi ia spatulele, lingurile și altele ca astea, un castron de plastic și amestecă în el literele și cifrele și pionezele de plastic spunând – Fațe mâncale G. (face mâncare G.)). Deși nu par semnificative, toate acestea îi ajută pe copii noștri în dezvoltarea lor într-un mod cât mai normal și sănătos! Deci…folosiți-vă de orice pentru a face jucării, atâta vreme cât nu dăunează sănătății și siguranței copilului, bineînțeles😀

DSC00078

10 gânduri despre „Un copac din litere

    1. Da, să știi! Absoarbe totul! Chiar și când se joacă înregistrează totul!😀 De asta trebuie să ne folosim de această capacitate a lor să-i învățăm cât mai multe lucruri, și cât mai bune😀

      1. stiai ca pana la 6 ani se dezvolta creierul in proportie de 90%?
        dupa aceea se dezvolta incet-incet pana la maturitate
        este excelent daca te poti ocupa de G. pana la 6 ani sa-l ajuti sa invete tot ce poate😉
        fara a-l suprasolicita,doar prin lectii simple de baza

  1. Foarte frumos copacul. Câți ani are puișorul?
    Și al meu la 2 ani are multă imaginație. Ca și al tău face laptop aproape din orice, îi dau castronele și lingurițe și face mâncare etc. Mă surprinde în fiecare zi cu câte ceva. Mai nou face tort din plastilină🙂 A început să pună multe întrebări și nu pot decât să mă bucur, că îl ajută să își dezvolte gândirea, vorbirea etc.

    1. Și al meu are doi ani și nouă luni și tot așa face :)) Îmi ia linguri de lemn, castroane, tigăi…și tot așa face mâncare. Are o imaginație tare bogată!😀 Să te bucuri de copilașul tău din plin🙂

  2. Mulțumesc, la fel. După ce am postat comentariul am observat banner-ul unde scria vârsta băiețelului🙂
    Felicitări pentru blog, abia l-am descoperit, dar sigur voi mai trece pe aici, mai ales că băiețeii au vârste apropiate!;)

    1. Mulțumesc pentru încurajări! Contează mult pentru mine comentariile și vizitele celorlalți. Blogul pentru mine înseamnă împărtășirea experiențelor și lucrurilor pe care le învăț cu cei din jur, pentru a le fi de folos cu mult drag🙂 Deci te mai aștept în vizită! Să ai o zi bună😀

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

