Dulce și-aromat

Trandafirași cu brânză

Am de multă vreme probată această rețetă, dar nu am avut fotografii pentru ea din păcate. Dar cum ieri m-a chinuit talentul iar în bucătărie, am reușit să fac și pozele apetisante. Poalele în brâu sunt ca parte a tradiției culinare în Moldova. Și pot spune că sunt delicioase. Iar când mai au și o formă încântătoare, am putea spune că reprezintă desertul perfect! Nu-i nimic greu în a le pregăti, deci vi le recomand cu plăcere!

DSC00034

  • 500 g de făină
  • 30 g drojdie
  • 25 g zahăr,
  • 4 ouă (2 pentru aluat,1 la umplutură,1 pentru uns)
  • 150-200 ml lapte,
  • 50 g margarină
  • 1 lingură coajă de lămâie,
  • 1 lingură coajă de portocală,
  • 500 g brânză proaspătă de vaci (sau urdă)
  • 50 g stafide
  • Sare

Se amestecă drojdia cu laptele călduț și zahărul și puțină făină și se lasă la dospit până i se dubelază volumul. După ce a dospit, adaugi coaja de lămâie, ouăle bătute (două din ele) cu sare și începe să se adauge încet frământând făina. Se adaugă și margarina topită pe rând. Se frământă până aluatul nu se mai lipește de mână. După ce s-a frământat, se lasă la dospit circa 45 de minute. Între timp se dă brânza prin blender, pui și 100 ml smântână, zahăr după gust și un ou. Amesteci bine până iese ca o pastă. Pui și stafidele. După ce a dostpit maiaua, o împarți în 12 bucăți egale. Din fiecare bucată faci câte o foaie mică rotundă, o tai în cinci (după cum se vede în imagine). Se pune brânza pe mijloc și se fac trandafirașii. Se ung cu un ou bătut și de dau în cuptorul rece. Se dă drumul la cuptor la 180 de grade. În timp ce cumptorul se va încălzi ei vor crește. Sunt gata în cam 30- 40 de minute, când sunt rumeni ca pâinea pe deasupra. Se scot din cuptor, se mai ung fierbiți cu ou o dată și se pudrează cu zahăr pudră. Se poate turna deasupra sirop de fructe sau ciocolată topită. Se păstrează acoperiți cu hârtie de bucătărie și prosop, să nu se usuce.

gata

2 gânduri despre „Trandafirași cu brânză

  1. Oaaau, ce bine arataaaa!! Si sunt buuuni. stiu asta ca si eu am facut anul trecutcu branza si stafide dar am cam uitat de ei in cuptor si au iesit crocanti.. 🙂 de am mancat doar partile de sus :))
    Da’ ce pofta mi-ai facuuuut.. 🙂 🙂

    Si ti-ai schimbat si aspectul… e foarte cald aici la tine.. 🙂

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

