Dulce și-aromat

Ecler cu vanilie

Cred că majoritatea dintre noi au la lista de preferințe eclerul. Până nu demult mi se părea o prăjitură greu de făcut și de aceea nu am avut curajul să o încerc. Dar mi-am luat inima-n dinți și am riscat câteva ingrediente. Rețeta s-a dovedit a fi mai mult decât ușoară, și chiar îmi pare rău că nu le-am încercat până acum! Sunt rapid de făcut, mai ales dacă folosiți cremă din comerț așa ca mine. Merge foarte bine crema de la cremeș din comerț, dar o puteți face și în casă dacă doriți. Eu am folosit cremă din comerț, dar dau și rețeta unei creme făcute în casă cu succes. 🙂

eclere

 

Pentru eclere avem nevoie de:

  • 300 ml apă
  • 150 g unt topit
  • 1 cană făină
  • 5 ouă
  • foarte puțină sare

Dacă folosiți cremă făcută în casă, ingredientele de care aveți nevoie sunt:

  • 600 ml lapte
  • 1/2 păstaie de vanilie (sau 3 plicuri zahăr vanilat)
  • 200 g zahăr
  • 100 g făină
  • 3 ouă
  • Ciocolată sau zahăr pudră pentru decor

Pentru gogoșele procedăm astfel: Punem apa la fiert împreună cu untul într-o oală cu fund dublu. Când au fiert, dăm oala deoparte, punem puțină sare, și apoi adăugăm făina în ploaie, amestecând repede cu o lingură de lemn. Dăm la răcit această compoziție, amestecând din când în când în oală. După ce s-a răcit (eu am dat-o 10 minute la frigider), adăugăm câte un ou pe rând și omogenizăm bine după fiecare ou. Amestecăm aluatul cu lingura de lemn foarte bine. Va ieși o compoziție consistentă, ca de chec. Luăm cu o lingură din compoziție și punem la distanță de 1 cm într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, mici grămăjoare de aluat. Dăm la cuptor pentru aproximativ 30 minute, la 160 grade. Gogoșelele sunt gata când s-au umflat și sunt aurii spre maroniu. Le lăsăm să se răcească, apoi le tăiem căpăcele, dar nu de tot.

Între timp dacă faceți crema în casă, o faceți astfel: Puneți pe foc 300 ml lapte împreună cu vanilia. Separăm ouăle și adăugăm gălbenușurile în cealaltă jumătate de lapte, adăugăm de asemenea și 100 g zahăr și făina. Frecăm bine cu mixerul până se omogenizează totul. Adăugăm în fir subțire și laptele de pe foc fierbinte, și mestecăm foarte bine cu o lingură de lemn. Batem și albușurile cu restul de zahăr (100 g) și le încorporăm bezea în crema caldă. Umplem apoi eclerele cu această cremă, apoi le stropim cu ciocolată topită sau cu zahăr pudră.

Dacă folosiți cremă din comerț, sunt mult mai rapid de făcut! Oricum sunt delicioase 😀

eclere

2 gânduri despre „Ecler cu vanilie

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

