Dulce și-aromat

Kinder Pinguin

De mult am pus ochii pe această rețetă, dar n-am avut curajul să o fac din două motive: mi se părea prea puțină făină în compoziția ei, și ….nu prea îmi plac prăjiturile cu cremă și blat la un loc 😀 Dar pentru că are și ciocolată pe deasupra, mi-am riscat ingredientele și am încercat-o. Rețeta este simplă, ușor de preparat și absolut delicioasă! Atât de delicioasă încât abia am apucat să o fotografiez înainte de a fi devorată 😀 😀

kinder pinguin

Astfel pentru foi avem nevoie de:

  • 4 ouă
  • 80 g zahăr
  • 20 ml lapte
  • 100 g unt topit
  • 2 linguri miere
  • 2 linguri griș
  • 2 linguri cacao
  • 2 linguri făină
  • 1 zahăr vanilat
  • 1 linguriță cu vârf praf de copt

Pentru cremă:

  • 200 ml lapte condensat
  • 200 ml frișcă lichidă
  • 50 ml lapte
  • un plic gelatină
  • 3 plicuri zahăr vanilat
  • 1 lingură miere
  • 100 g ciocolată de lapte topită pentru decor

Începem prin a face foile care ies foarte subțiri, dar totodată și ușor de manevrat. Mixăm foarte bine gălbenușul ouălor cu zahărul, mierea, puțină sare și zahărul vanilat. După ce s-a topit zahărul, amestecăm făina cu grișul, cacao și praful de copt, apoi le adăugăm în compoziția cu gălbenuș și omogenizăm foarte bine. Adăugăm și laptele și din nou omogenizăm Topim untul și îl adăugăm tot în această compoziție treptat, omogenizând totul ușor. În final batem ouăle bezea tare și încorporăm bezeaua în aluatul cu gălbenuș. Tapetăm o tavă de 30 cm/23 cm cu hârtie de copt și turnăm jumătate din compoziție, întinzând-o pe toată suprafața tăvii cu o spatulă. Dăm la copt la 160 g pentru aproximativ 15 minute. Verificăm să vedem dacă este coaptă, apoi o scoatem din cuptor, lăsăm 10 minute la răcit și o dezlipim de hârtia de copt (va ieși o foaie puțin elastică, subțire). Repetăm aceeași pași de coacere și cu a doua foaie.

Crema apoi o facem simplu, astfel: Hidratăm gelatina cu 2 linguri de apă, apoi o amestecăm cu 50 ml lapte, apoi dăm această compoziție la bain-marin până se dizolvă gelatina. Lăsăm puțin la răcit apoi o adăugăm peste laptele condensat și omogenizăm. Adăugăm și mierea și zahărul vanilat și amestecăm bine. Batem frișca bine și amestecăm în crema de lapte condensat, apoi omogenizăm bine. Dăm pentru 20 minute la frigider crema, după care o întindem pe prima foaie. Punem a doua foaie apoi peste ea ungem ciocolată topită. Se dă la frigider pentru minim trei ore.

Din păcate nu am fotografii cu modul de preparare…bateriile de la aparat erau prea slabe :(( Dar este simplă de preparat, imposibil să nu iasă, și este absolut delicioasă! 🙂

kinder pinguin.PNG 2

 

7 gânduri despre „Kinder Pinguin

    1. Sigur merge și cu lapte normal. Laptele condensat îi dă o aromă mai puternică de vanilie 🙂 Dar sigur iese și cu normal! 🙂 Se găsește așa greu în România? Eu aici am folosit lapte condensat pentru copii +2 ani! În România însă nu am găsit lapte condensat pentru copii! 😦

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

