Hobby

Covorașe :)

Deși am văzut această idee undeva pe internet, dar nu mai știu unde din păcate, și eu când eram mică aveam un stative special din lemn pe care mă jucam. O rugam zile întregi pe bunica să-mi pună urzeala și apoi să-mi dea petice să fac covorașe😀 Și când le țeseam …bineînțeles că nu-mi ieșeau așa cum aș fi vrut, pentru că strângeam marginile de la urzeală prea tare și covorașul meu ieșea în formă de clepsidră😀 Acum că sunt mare, mi-am zis că e timpul să-mi încerc din nou talentul🙂 și să-mi fac propriul stative, că pe cel de jucărie…l-am pierdut de mult! Și se pare că de data asta am reușit să fac ce mi-am propus! Vă trebuie o bucată de carton (depinde cât de mare doriți covorașul, atât de mare va fi și cartonul), o foarfecă, două bucăți de băț de pus sub urzeală pentru a vă fi mai ușor să petreceți ața, o ață subțire și mai tare pentru urzeală, și fâșii lungi de petice sau ață mai groasă. Imaginile de mai jos vorbesc de la sine. Sunt foarte simplu de țesut, ca și cum ați țese din hârtie. Aceste mici țesături le puteți folosi ca suport pentru căni și pahare fierbinți, sau puteți pune oale fierbinți pe ele, sau chiar puteți face covorașe mai mari pentru baie sau ușă, dacă folosiți o bucată de carton mai mare!🙂 Și este un exercițiu relaxant. Nu ia nici mult timp. Mie mi-a luat jumătate de oră să-l fac cu tot cu stative, cu tăiat ațe și așa mai departe! Capetele de la urzeală le tăiem pe rând după ce am terminat de țesut covorașul, și le legăm între ele. Cât timp țesem, presăm țesătura cu degetele din când în când pentru a ieși un covoraș des, și mai calitativ totodată!


țesăturăDSCF1019 DSCF1021

12 thoughts on “Covorașe :)

  1. Ce drăguţ! Cred că este o idee foarte bună pentru a refolosi lucrurile mai vechi, cărora nu le poşi găsi o altă utilitate. Vorbesc de fâşii. Foarte utilă postare, că tot nu vroiam eu să arunc diverse tricouri şi bluziţe. Nu mă gândisem niciodată să fac covoraşe, îmi părea ceva greu. Mulţumim!

  2. bai, esti super tare!
    cum de nu m-am gandit. am niste tricouri pe care o sa le incerc. cred ca merge cam orice fasii, nu?
    exact d’astea o sa fac si eu! suport pt. cani…desi or sa se pateze, asta e….

      1. eu as face si mai mari, avantajul cu fasii de panza este ca pot fi reciclate materiale existente in casa. Cel de tricou e moale, placut, jerse tricot, dar ma gandesc ca or fi altele care nu fac atata mizerie…

    1. L-am țesut pe suportul din carton din imagini, făcut de mine. Am crestat cartonul pe ambele margini în același drept, apoi am pus urzeala, și am țesut. Poți face cartonul de ce mărime dorești, și așa poți să-ți faci chiar și covorașe pentru baie sau ușă. Eu nu am mai avut timp să încerc. Important este să legi foarte bine bucățile de material unele de altele înainde de a le țese, pentru că dacă nu, îți vor ieși înafară la prima spălare! Sunt foarte simplu de făcut, și foarte practice! Succes!🙂

      1. le voi coase… am facut asemanator, dar crosetate.
        Eu voiam sa fac de dimensiuni mari, 1-2 m, asa ca voiam vreo idee mai tehnica sa tin intinse bine atzele.

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

