Biblioteca minunată

De ce citesc?

Am descoperit pasiunea cititului în liceu! Fiecare carte obligatorie pentru bacalaureat a fost citită de cel puțin două ori, și nu din obligație ci din plăcere! Mai apoi am început să îmi construiesc propria bibliotecă la care adaug din timp în timp noi titluri. Prefer o carte în schimbul filmului regizat, prefer o informație scrisă decât una vizionată! De ce citesc? Lumea cărților este o lume fantastică pe care numai pasionații de lectură o pot descoperi, o pot pătrunde cu adevărat. Se spune că nu s-a inventat mașina timpului! Eu contrazic orice cercetător aici! S-a inventat! Citind călătoresc în timp descoperind mumiile egiptene sau secretele piramidelor, tot prin citit descopăr știința și lumea care mă înconjoară, citind admir frumusețea muzeelor din întreaga lume chiar din confortul fotoliului, prin citit pătrund în lumea sofisticată victoriană sau în amintirea vieții vreunui autor cunoscut! Prin citit mă alătur luptelor pe care le-a purtat Ștefan cel Mare sau Mihai Viteazu…trăiesc cu ei clipa victoriei sau a înfrângerii amare! Am cunoscut-o pe Jane Austen și lumea ei sofisticată și plină de prejudecăți, l-am cunoscut pe Eminescu cel veșnic îndrăgostit de perfecțiunea intangibilă, și l-am cunoscut și pe Obama, cel mai puternic om din lumea actuală! Lumea lecturii oferă oportunitatea oricărui om de a se îmbogăți cu nestematele înțelepciunii. Fiecare din noi poate face averi imense de cunoștință prin deprinderea cititului! Și să nu uităm că înainte de a lua ființă totul a fost Cuvântul. Iar pentru a reține o informație, Cuvântul a fost scris! Nu cred că este posibil a fi regizate toate cărțile care există în lume. Și unii oameni tocmai pentru că ignoră lectura, pierd comori de cunoștință și lumi de înțelepciune! De ce ar trebui să citească un om? Enumăr doar zece din multele motive, provocată de Libris, o librărie online de încredere:

logo_libris

  1. Să-și îmbogățească cunoștințele și vocabularul
  2. să aibă o gândire flexibilă
  3. poate călători într-un infinit de lumi paralele pe care o altă imaginație le-a creat
  4. cititul antrenează creierul păstrându-l „în formă”pentru o gândire clară
  5. află lucruri noi și utile
  6. își dezvoltă imaginația
  7. se cunoaște pe sine
  8. se relaxează
  9. cunoaște noi perspective și aspecte de viață
  10. cititul înseamnă sănătate a minții

Cât de des cumpăr cărți online? Foarte des! Aproape zilnic mă plimb printre rafturile virtuale și am o listă care mi se pare interminabilă cu titluri de cărți pe care le doresc! Săptămânal încerc să economisesc o sumă mică de bani special pentru biblioteca mea. Nu reușesc întotdeauna! Am un document Excel unde am notate titlurile cărților dorite, link către ele precum și prețul lor, unde calculez automat costul lor. Din păcate…sau din fericire😀 adaug des noi titluri! Totuși am ajuns și la comenzi de 400- 500 RON la o singură tură!

De ce investesc atât de mult în cărți? Cărțile reprezintă o moștenire de valoare. Le citesc, apoi iar le recitesc…iar în final ele vor fi moștenirea copiilor mei. Este o lume minunată pe care o pot oferi celor de după mine!

Libris ne dă vestea bună de a organiza un concurs pentru bloggeri, concurs desfășurat între 2 și 22 aprilie, premiile constând în trei vouchere valoroase! Câștigătorii vor fi aleși cu ajutorul juriului librăriei! Dacă postați un articol participant, lăsați link aici pentru a le da de știre🙂 și puteți lăsa. M-ar bucura și  comentariile voastre😉 la această postare dacă v-a plăcut articolul meu!  Mult succes!

25 de gânduri despre „De ce citesc?

  1. Foarte frumos articolul tau, Nicoleta! iti doresc mult suces!
    si noi suntem cititori infocati….si am cumparat si de la Libris de cateva ori, mai ales cand au reduceri. Recunosc, de vreo 3-4 ani incoace, cumpar doar carti pentru copii.

  2. Interesant articol Niko….cititul este si pasiunea mea…cand citesti parca esti in alta lumea,traiesti alaturi de personajele din carte…cititul te face mai creativ ..pe toti sfatuiesc sa citeasca dar nu din obligatie ,ci din placere. Si in legatura cu cumparatul cartilor asa sunt si eu .decat sa imi cumpar alte lucruri ,mai bine imi iau o carte…Deci succes la concurs!🙂

  3. Imi place articolul tau…si eu sunt fana cititului…iubesc cartile scrise de Jane Austen ,Janette Oke si Lynn Austin…imi plac si poeziile lui Mihai Eminescu…deci succes la concurs, sper din tot sufletul sa castigi….🙂😉

  4. Mie mi-au placut cei de la Libris de cand am aflat de ei. Mi s-au parut seriosi si prompti, si ok in colaborarea cu clientii. Si daca am de ales ceva la acelasi pret intre ei si altii, ii aleg pe ei.
    Bafta la concurs!

  5. „De ce investesc atât de mult în cărți? Cărțile reprezintă o moștenire de valoare. Le citesc, apoi iar le recitesc…iar în final ele vor fi moștenirea copiilor mei. Este o lume minunată pe care o pot oferi celor de după mine!”- asta mi-a placut cel mai mult.
    Bafta multa la concurs! Iti tin pumnii!

  6. Sunt bucuroasa sa descopar inca o prietena draga pasionata de citit. Iti doresc sa iti creezi bibloioteca pe care o visezi si sa impartasesti si cu noi din experiente/invataminte/ citate… Mult succes la concurs.

  7. Nicoleta, mult spor la citit si sa ne spui ce ai citit bun in ultima vreme!
    La mine cititul e sfant !De la mic la mare citim.Le-am citit fetelor din primele momente de viata, incepand cu felicitarile primite cu ocazia nasterii lor.
    Sa ai parte de multe carti!
    Acum si eu cumpar multe carti pt. copii.Pt mine imprumut de la biblioteca, din lipsa de spatiu!

  8. Nico, stiam ca esti o cititoare pasionata, iar provocarea de la Libris o voi accepta si eu, multumesc tie si Antoanetei ca mi-ati atras atentia. Am gasit la ei niste carti superbe si destul de rare de C S Lewis, care inca asteapta sa le citesc, si pentru care sunt tare recunoascatoare🙂

  9. Nicoleta, multumesc pentru acest articol! E fain ca intr-o lume a internetului, se mai promoveaza cartile adevarate. Mie imi place sa tin in mana cartea cand o citesc, sa dau paginile, sa simt mirosul de hartie tiparita… Ma bucur ca editurile nu se dau batute si continua lupta de promovare a cititului clasic. Eu cumpar carti din hartie😉 si voi continua sa o fac atat timp cat vor mai exista in aceasta forma.

  10. Bine zis!!Ai foarte multa dreptate in tot ceea ce spui..nu cred ,ca se poate completa cu ceva..e foarte placut si relaxant sa ai momente in care te rupi de realitate,si patrunzi in diferite lumi..intr-un alt timp..sau spatiu..Felicitari si multa bafta¡¡¡¡

  11. cititul este unul dintre lucrurile care m-au ajutat sa depasesc adolescenta mea, care a fost o perioada ingrozitoare, pe care n-as dori-o nici celor mai crunti dusmani…
    ador cartile si ma dau afara din casa.
    daca n-as avea locul de munca atat de generos sa-mi adaposteasca 1500 de carti, nu as putea sa mai locuiesc in casa proprie…🙂

  12. Articolul e scris cu atata pasiune si inflacarare, incat se vede de la o distanta ca esti o impatimita a lecturii! Frumos, ma bucur ca mai sunt oameni care stiu sa evadeze in universal lecturii

  13. foarte frumos ai scris acest articol,si este foarte adevarat ce ai scris,eu cred ca romanii nostrii au nevoie de carti pt citit,pacat ca in tara noastra sunt multi care nu-si pot permite sa cumpere carti,si multi care nu le da importanta pt ca nu au avut ocazia sa descopere placerea cititului

  14. se vede ca esti pasionata de citit din felul in care ai scris,iti doresc sa ai o biblioteca dotata cu toate cartile care ti le doresti

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

