Ce avem la prânz?

Tocană de linte – sănătos și delicios

Lintea nu se număra printre alimentele mele preferate! Gustasem cu ceva vreme o mâncare de linte și nu am rămas prea încântată. Astfel am scos lintea din lista mea de cumpărături, cu toate că este un aliment extrem de sănătos. De curând am gustat din nou mâncare de linte. De data asta am rămas uimită! Bineînțeles i-am cerut gazdei rețeta (mulțumesc dragă cumnățică), și am reprodus-o și eu. A ieșit un adevărat deliciu! Și partea bună este că se prepară foarte repede!

DSCF3746

Pentru prepararea tocanei de linte avem nevoie de?

  • 250 g linte
  • 1 ceapă medie
  • o roșie
  • un morcov potrivit
  • jumătate ardei verde
  • pătrunjel
  • o linguriță cu vârf bulion
  • carne (sau șuncă, sau kaizer)
  • sare și piper după gust

Punem lintea la înmuiat vreo două ore înainte de preparare. După aceste două ore, îi schimbăm apa și o punem la fiert. Va fierbe în aproximativ 15 minute, la foc mediu. O dăm deoparte și scurgem apa din ea. În alt vas călim ceapa și restul legumelor tăiate cubulețe. Apoi amestec legumele călite în linte, și adaug apă cât până la nivelul conținutului din oală (să nu acopere lintea, ci doar până la nivelul ei). Adăugăm și bulionul, sarea și piperul. Și adăugăm și kaizerul puțin călit (sau altă carne călită în prealabil). Dăm la fiert la foc mediu încă vreo cinci minute pentru a scădea apa.

Se servește cu murături asortate! Puteți consuma din belșug…pentru că nu are multe calorii, dar în schimb este foarte sănătoasă!

DSCF3741

DSCF3742

DSCF3746

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

