Gadget-uri de bucătărie

Iaurtul – cum se face?

Dacă într-o postare trecută vă vorbeam despre aparatul de făcut vată de zahăr, de data aceasta vom vorbi despre mașina de făcut iaurt. Nouă ne place iaurtul foarte mult! Micuțul meu îl consumă ca garnitură aproape la orice! De aceea niciodată din casa noastră nu lipsește iaurtul. De curând însă am descoperit o mașină care ajută la prepararea unui iaurt delicios! Noi aici am dat pe ea până în 15 euro la ofertă! Ce este acest aparat de făcut iaurt? De fapt este un suport cu capac, care ajută la menținerea temperaturii laptelui până acesta fermentează și devine iaurt. Aparatul este format din suport, capac și câteva borcănele (pe care eu nu le folosesc pentru că nu mi se par practice). Totuși iaurtu nu iese cremos și bun dacă nu știm cum să îl preparăm. În Bucovina iaurtul se face puțin diferit de celelalte zone ale țării, din câte am observat și auzit. Dacă laptele este proaspăt muls de la vacă, acesta se fierbe, apoi când este la o temperatură la care reziști ușor cu degetul în el, pui „cuibul”, adică o amestecătură de smântână cu iaurt, cam o cană la 2 l lapte. Amesteci puțin, apoi lași laptele învelit în prosoape și acoperit cu capac (cu o deschizătură într-o parte) cel puțin șase ore. După acest timp, se dă la frigider încă pentru șase – zece ore, timp în care acesta se încheagă bine și devine cremos.

La aparat lucrurile sunt similare. Eu de obicei fac iaurt dintr-un litru de lapte. Laptele proaspăt din magazin este deja procesat puțin, așa că eu nu-l mai fierb. Oricum îl puteți fierbe și apoi îl puteți pune într-un vas de sticlă în aparat. Când temperatura laptelui este suportabilă degetului, adăugăm jumătate de pahar de iaurt amestecat cu smântână și amestecăm puțin să se dilueze cu laptele. Lăsăm vasul în suportul pentru iaurt acoperit cel puțin șase ore, după care îl punem în frigider. A doua zi vom avea un iaurt cremos, care va lăsa și puțin zer. Oricum varianta asta este mai ieftină (de exemplu aici cel mai ieftin iaurt este 3.50 euro), iar litrul de lapte 1 euro. Aparatul de făcut iaurt nu consumă mai mult decât un bec. Se poate face mai simplu și cu drojdie de iaurt (am auzit că există așa ceva), dar eu încă nu am găsit aici de cumpărat. Noi cumpărăm o găletuță de iaurt și o păstrăm de obicei pentru cuib la propriul iaurt. Puteți folosi cuib chiar și din propriul iaurt, până la două ori de la primul iaurt făcut. Mult spor🙂 și poftă bună!

DSCF3914

DSCF3916

DSCF4009

DSCF4010

DSCF4011

DSCF4012

2 gânduri despre „Iaurtul – cum se face?

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

