Gadget-uri de bucătărie

Mașina de înghețată

Este vara, căldura topește drumurile, aglomerația în orașe și chiar în sate este ceva la ordinea zilei și fiecare dorește ceva răcoritor…pepene verde sau galben, sucuri dar mai ales ÎNGHEȚATĂ! Și dacă în postarea precedentă vorbeam despre o rețetă de înghețată de vanilie foarte simplă și rapidă, de data asta la rubrica Gadget-uri în bucătărie doresc să vă prezint mașina de făcut înghețată. Ce este el de fapt și cum funcționează?

Este bine să știți că există două tipuri de mașini de făcut înghețată. Eu voi vorbi despre cea mai ieftină, adică varianta pe care o am eu. Cealaltă variantă este un mic frigider care este băgat în priză și îngheață singur conținutul cremei de înghețată. Varianta mea este simplă, dar foarte eficientă și zic eu, merită toți cei 23 de euro cât am plătit pe ea!

Aparatul de înghețată este format dintr-un vas cu pereți dubli umpluți cu un lichid care îngheață, dintr-un capac și o elice.

DSCF3918

De la capacul transparent mecanismul cu buton se scoate, pentru a o spălare în siguranță a capacului. Vasul cu pereți dubli se păstrează în congelator. Îl puteți pune acolo cel puțin 13 ore înainte de utilizare, sau îl puteți păstra acolo mereu. Ideea este ca lichidul dintre pereți să fie înghețat.

Facem apoi înghețata după rețeta dorită, și o turnăm în acest recipient. Atenție, înghețata nu trebuie să aibă particule grunjoase. De exemplu eu am pus bucățele de ciocolată în înghețată și îmi blocau elicea. Deci fructele și toate astea le puteți adăuga după procesul de înghețare. Deci puneți în recipient compoziția de înghețată, adăugați elicea la capac și puneți capacul deasupra, apoi dați drumul la mașină între 30 – 45 minute. Conținutul va fi învârtit de elice și va îngheța treptat. Rezultatul final va arăta ca o înghețată spre topire, îngroșată. În momentul acela, luați înghețata și o puteți consuma ca atare dacă vă place, dar recomandabil este să o mai lăsați o oră cel puțin în congelator într-un vas acoperit.

DSCF4120

După ce faceți înghețata și o transferați într-un vas etanș, aparatul este foarte ușor de spălat. Spălați doar vasul cu pereți dubli, elicea, și dacă este cazul și capacul transparent, după ce ați înlăturat mecanismul. Eu zic că merită. Ideea este că înghețata nu iese așchii de gheață, ci iese cremoasă, pufoasă. Am probat de exemplu aceeași înghețată fără aparatul de înghețată și a ieșit așchioasă și apoasă. Diferența este vizibilă. Deci îl recomand cu drag! O găsiți de cumpărat la orice market mai mare, sau pe internet, prețurile fiind variabile.

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

