Ce avem la prânz?

Pui cu susan

Prima dată când am auzit de susan a fost în urmă cu mult timp când am văzut Alibaba și cei patruzeci de hoți când spuneam: Semam deschidete. Pe atunci eram mică și nu prea știam eu cei „sesamul” :)) Mai apoi l-am descoperit și pot spune că aroma lui mi se pare îmbietoare. Pe lângă aromă susanul este și foarte sănătos, conținând calciu, fiind bogate în proteine și metionină. 100 g semințe de susan conțin: 598 calorii, 20 g de proteine, 58 g de grăsimi nesaturate, 670 mg de calciu, 10 mg de fier, 5 mg de zinc, vitamine din grupul B-urilor, vitamina E, ne informează Wikipedia. Și pentru o combinație diversă și delicioasă puteți combina susanul cu această rețetă simplă și apetisantă.

DSCF3951

Aveți nevoie de:

  • 500 g piept de pui tăiat fâșiuțe
  • 2 ardei tăiați fâșiuțe (unul galben și unul roșu – preferabil pentru aspect)
  • 1 ceapă mică tocată foarte mărunt
  • 50 g susan
  • 2-3 fire ceapă verde
  • sare și piper după gust
  • 2 linguri ulei
  • 1 lingură sos de soia
  • câteva picături de ulei de susan

Se pune într-un wok (am aflat și eu că tigaia cu margini înalte de tefal se numește wok😀 ) se pune uleiul și ceapa mică uscată la călit. Se lasă un minut să se înmoaie. Apoi se adaugă 25 g susan și ardeiul și călim până se înmoaie puțin ardeiul. Amestecați continuu pentru a evita arderea. Adăugați cubulețele de piept de pui și căliți până carnea este rumenită. Adăugăm apoi sosul de soia și restul de susan și mai lăsăm un minut la prăjit. Luăm de pe foc wok-ul și adăugăm ceapa verde tăiată rondele și uleiul de susan. Se servește cu garnitură de orez. Absolut delicios. Rețeta este preluată de pe E-Rețete. Când am pregătit această rețetă nu am avut nici ceapă verde și nici ardei colorați, dar vă asigur că a ieșit la fel de delicioasă! Poftă bună🙂

DSCF3923

DSCF3925

DSCF3928

 

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

