Gadget-uri de bucătărie

Plită pentru bunătăți

Câți dintre voi iubesc clătitele? Eu personal le ador, indiferent de umplutură! Fie că sunt cu brânză dulce, cu dulceață de zmeură (Yamy, favoritele mele), fie că sunt cu gem de prune sau cu ceva dulce, clătitele se numără printre favoritele mele la orice oră! Și recunosc este un desert rapid. Dar știați că există și o plită specială de coacere a lor? Bineînțeles că știați 🙂 dar în caz că vă întrebați cum funcționează și dacă merită banii, aveți prilejul acum să aflați.

De fiecare dată când treceam pe lângă acest produs, eram destul de îndoielnică. Cum adică plită pentru clătite? Dar în tigaie nu-s la fel de bune? Care este diferența? Mai apoi soțul meu a vrut să mă surprindă într-un mod plăcut și m-am trezit cu produsul la ușă :D. Nu a costat mult, cred că în jur de 12 euro, deci nu am avut altceva de ales decât să-l probez. Pachetul este format dintr-un aparat cu plită deasupra, un băț pentru întins, și o carte un instrucțiuni. Important este să ștergem plita înainte prima folosință! O punem apoi la încins la nivel patru pentru cinci minute (ei spun pentru 10 dar e destul de încinsă și la 5 minute). O ungem cu puțin ulei cu o pensulă de silicon, apoi turnăm două polonice mici de compoziție pentru clătite. Întindem repede rotind cu bățul deasupra plăcii de la plită. După aproximativ un minut, întoarcem clătita cu o spatulă din silicon sau lemn pentru încă un minut pe partea cealaltă. După coacere, clătita este gata de devorare 🙂

Care este deci diferența între cratiță și plită? Plita le coace mult mai bine, mai în profunzime. Diferența este la gustul clătitei. De asemenea clătitele ies foarte mari, dar eu le tai de obicei în două. Așa că ai avantaj că vei coace două clătite în loc de una: termini mai repede de copt, plus salvezi energie electrică! Și un al treilea avantaj, se curăță extrem de ușor! Pur și simplu ștergem placa de deasupra cu o lavetă de bucătărie umedă, și bineînțeles spălăm bățul de întins aluat! Merită cumpărată? Voi decideți! Dacă sunteți mulțumiți cu beneficiile, costă doar cât o tigaie normală 🙂

DSCF4408

DSCF4409

DSCF4410

DSCF4411

DSCF4412

DSCF4414

DSCF4416

20 de gânduri despre „Plită pentru bunătăți

  1. Gata,sa rezolvat 160 lei,am gasit-o pe mai multe site-uri.Am uitat sa iti spun ca arata foarte bine clatitele tale si ma ajutat mult ceea ce am gasit la tine pe blog.Felicitari si tine-o tot asa!

  2. Buna!
    Am si eu aceasta plita pt clatite, dar din pacate nu.mi ies nicicum clatitele. Acum ca citesc ca voua va ies asa frumoase, incerc sa inteleg ce nu fac corect.
    Am incins bine plita, am uns.o cu ulei, dar cand torn compozitia, nu apuc sa o intind cu batul ud, pt ca incepe sa se coaca foarte repede…..mi.au iesit foar bucati, franturi, nici una intreaga.
    Eu folosesc intotdeauna faina integrala pt clatite, dar nu stiu daca asta poate fi cauza esecului, pt ca in tigaie imi ies fara probleme..
    Oare ce fac gresit?
    Va multumesc pt ajutor!
    Si felicitari pt reusita!

    1. Bună Geta. Ce spui tu că pățești cu plita, așa pățesc eu uneori cu tigaia. Da, într-adevăr pe plită se coagulează imediat și de aceea când torni compoziția trebuie să o întinzi foarte repede. Eu o întind cu T-ul din lemn care aparține plitei. De obicei nu o ung plita cu ulei pentru că este din teflon și oricum nu se lipește. Poate ar trebui să combini făina integrală cu făină albă și în compoziția de clătite să adaugi și o linguriță cu vârf de praf de copt. De obicei făina integrală folosită simplă, necombinată cu făină albă dă bătăi de cap la gătit. De pildă eu nu reușesc să coc o pâine exclusiv din făină integrală pentru că nu crește, și când vreau să o coc nu se coace din în două ore! Făina integrală, deși este mai sănătoasă, din păcate este și mai greu de manevrat. Încercați cu făină normală sau măcar combinată făina să vedeți ce iese 🙂

      1. Iti multumesc mult pt raspuns. Mi.a picat tare bine mai ales ca zilele trecute am pus bine plita dupa ce m.am suparat ca n.am reusit sa fac o clatita intreaga din compozitie ce ar fi trebuit sa ajunga pt vreo 20…
        De intins tot asa am procedat si eu cu T-ul care a venit cu plita, udat in apa. Si, desi ma miscam foarte rapid, nu apucam sa intind aluatul aproape deloc. Probabil trebuie sa dau pe o treapta mai mica de caldura cand torn aluatul? Sau pe toata durata folosirii trebuie sa mearga pe aceeasi treapta constant?
        O sa incerc si varianta de combinatie cu faina alba. Poate asa avem noroc… sotul mi.a luat Plita, bucurandu.se ca o sa.i fac mai des clatite pt ca i.am spus ca e mai simplu si mai rapid decat in tigaie. Asa imi imaginam eu..:) s.a chinuit si el cu mine, dar…debeaga.
        Sper sa fie faina integrala de vina si sa.mi iasa. 🙂

        Inca o data, multumesc si felicitari pt toate posturile!
        Pupici!

      2. Cu drag 🙂 Sper cu toată inima să funcționeze cu făină normală. Plita tot așa am primit-o și eu 🙂 De la soț cadou. Ce-i drept că atunci când coc la ea, o clătită iese cât două la tigaie, deci se coc mai repede. Eu las aceeași temperatură pe toată durata coacerii. A mea are cinci trepte. Și efectiv chiar și la a cincea treaptă e imposibil să le ard.

  3. Buna, spunemi si mie te rog exact ce compozitie folosesti tu pas cu pas, am si eu o astfel de plita si imi ies fff crocante-uscate, zici ca su t foi de placinta si nici nu le pot rula.

    1. Bună Petronela. Cred că te referi la clătite. De obicei clătitele le fac dintr-un ou, 500 de ml lapte (sau lapte amestecat cu apă), o linguriță praf de copt, puțin zahăr, puțină sare și făină cât să iasă o compoziție lichidă, dar totuși groasă. După ce ai amestecat bine toate ingredientele, coci clătitele. De obicei la început sunt puțin mai tari, dar dacă le pui una peste alta să se formeze un fel de condens și apoi le ungi pe toate odată. Dacă le ungi exact după ce le-ai copt sunt rigide. Trebuie lăsate puțin să se aburească 🙂 Mult spor! Apropos, știi că poți coace mai multe chestii pe placa asta? De exemplu feliuțe de cartofi, tocini (am rețeta pe blog), turte, Lipii…

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

