Ce avem la prânz?

Paratha – lipie indiană

Acum ceva ani în urmă m-am nimerit într-un anturaj cu indieni și pakistanezi. De fapt noi venisem în vizită la un prieten român, dar el era în compania acelor oameni. Tocmai pregăteau cina, ceva simplu dar care părea apetisant. Printre altele am observat că în loc de pâine, ei coceau aceste turte care păreau tare delicioase. Am gustat de la ei o lipie și de atunci mi-a rămas în minte imaginea și gustul lor.

Zilele trecute s-a nimerit să rămânem fără pâine și cum era prea târziu de cumpărături, ne-am adus aminte de cele lipii simple și rapide. Am căutat câteva minute rețeta pe net (deși știam ingredientele, dar nu știam exact cantitățile) și am găsit-o aici. În câteva minute două mâini harnice plămădeau lipia :).

DSCF5158

Aveți nevoie de:

  • o cană și jumătate de făină albă
  • un sfert de lingură de sare
  • 3 linguri ulei măsline
  • o jumătate cană de apă călduță

Amestecați făina cu sarea, apoi turnați uleiul. Amestecați puțin, apoi turnați o parte din apă, încorporând cât mai multă făină. Turnați în final restul apei și frământați un aluat potrivit de tare, care nu se lipește de mâini. Dacă se lipește, mai adăugați puțină făină, până nu se mai lipește. Se lasă la odihnit 15 minute, după care aluatul se împarte în cinci bucăți. Fiecare bucată de aluat se întinde într-o foaie, pe masa presărată cu făină. Foaia trebuie să fie foarte subțire, cam un mm grosime. Se încinge o tigaie de teflon și se unge puțin cu ulei ( se poate folosi și o plită pentru clătite – eu așa le-am copt). Se coc lipiile pe o parte și pe alta, apoi se consumă calde sau reci. Se păstrează după ce s-au răcit într-o pungă de plastic.

Lipiile acestea se pot consuma cu orice fel de mâncare la care se consumă pâine, sau la tortilla. Nu merg însă la șaorma, pentru că acolo sunt necesare în mod normal pitele mai groase și mai moi. Să aveți poftă bună 🙂

DSCF5166

DSCF5154

DSCF5165

DSCF5173

 

9 gânduri despre „Paratha – lipie indiană

  1. waw…ce suuuuper arata..Chiar vazusem zilele astea o secventa dintr-un fil indian in care mancau aceasta lipie alaturi de alte chestii..insa mancau clasic,cu mana si luau cu ajutorul lipiei celelalte bucate…Interesant…AM salvat reteta sa sti 😛 .O super zi iti doresc…

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

