Ce avem la prânz?

Azime – delicioase și rapide

Din categoria gustărilor rapide astăzi am pregătit aceste azimi delicioase. Pot fi ușor preparate și consumate ca înlocuitor de pâine.

6

Aveți nevoie de:

  • 500 g făină
  • un ou
  • o linguriță cu sare
  • 4 linguri zahăr
  • 50 -60 ml ulei măsline
  • un praf de copt
  • 200 ml apă

Pentru început amestecăm făina cu sarea, zahărul și praful de copt. Adăugăm apa și oul și amestecăm bine. Adăugăm și uleiul și frământăm un aluat elastic, care nu se lipește de mâini. Dacă este lipicios, mai adăugăm făină și frământăm din nou. Lăsăm aluatul pentru 15 minute deoparte. Întindem mai apoi foaie de cca. 5 mm grosime și tăiem cu o cană forme rotunde. Le coacem pe  plita pentru clătite, sau într-o tigaie cu hârtie de copt pe fund. Le coacem până se rumenesc bine. Se servesc reci. Poftă bună🙂

1

2

5

26 de gânduri despre „Azime – delicioase și rapide

  1. mmm bune pufoase, prima tura-s cam cleioase, poate din cauza sa i-am pus direct in tigaia de clatite, pe urma am observat ca ai scris ceva de hartia de cuptor. Le-am decupat in forma de inimioara si floricica, Acuma le-am pus pe o foaie de copt si am dat focul mai mic🙂

  2. A treia tura o bag in cuptor :)) nu arata f frumos… e tare faina tigaia ta de clatite …
    Am pus cascaval ras in cateva🙂 iar pe celelalte am ras cascaval cand au fost fierbinti …ador sa experimentez in bucatarie.
    Imi place reteta, de unde o ai?

    1. O am de la soacra mea🙂 Ea obișnuiește să le facă. Azi am sunat în țară și cei de acolo le făceau la tigaie. Mi s-a făcut o poftă…și m-am pus și eu pe treabă! Legat de plita pentru clătite, să știi că este ieftină. Până în 15 euro cred🙂 De obicei o găsești la Lidl la ofertă. Poftă bună🙂

  3. Buna. … am incercat si eu reteta……au iesit gustoase dar erau putin cam tari si nu erau pufoase…..ai idee de ce????? As mai repeta reteta dar cu mai putin zahar….Multumesc!!!!!

    1. Hm…poate erau prea subțiri, sau ai pus prea puțin praf de copt, sau era prea tare aluatul. Făina uneori ne poate înșela la dozaj, și deci o cantitate prea mare poate face un aluat prea tare. Pune mai mult praf de copt dacă pui mai multă făină și fă un aluat moale, dar care să nu se lipească de mâini. Încearcă așa poate merge🙂 Mult spor!

      1. aluateu mi-a iesit elastic si vascos dar nu se lipea de maini….:)…..cat despre praf de copt am pus un pliculet….

      2. Of…chiar nu știu de ce au ieșit tari. Poate le-ai copt prea mult?🙂
        Bucătăria este ca un laborator…niciodată nu poți știi cu exactitate ce și cum iese…De câte ori nu mi-am pus mâinile în cap și m-am întrebat cine m-a pus să fac așa ceva :))) Totuși încercarea moarte n-are🙂 Mai încearcă o dată poate ies

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

