La ceai cu Creatorul

Detoxifiere cibernetică

pauză cibernetică

A trecut destul de mult timp de la ultima mea postare. De fapt a trecut mai bine de o lună de când nu am mai intrat pe internet (cu două excepții scurte). Aș putea spune că am avut parte de un „concediu cibernetic” sau de o „detoxifiere” că tot se apropie primăvara și mai toată lumea folosește diferite cure. Nu a fost o pauză intenționată, planificată din timp. Pur și simplu laptopul nostru a cedat chiar înainte de Crăciun. Și nu vă spun ce mare supărare a fost la început. Dar în această lună am învățat, sau mai degrabă am reînvățat câte ceva folositor, ceva de care uitasem…

În zona în care locuim iarna este aproape pustiu. Nu avem televizor pentru că îl consider inutil atâta vreme cât am acces la internet, iar telefoanele nu sunt din cele de ultimă generație, și asta nu din zgârcenie, ci pur și simplu pentru că folosim rar telefoanele, mai ales eu. Așa că în momentul în care ni s-a stricat laptopul, primul lucru negativ a fost că am rupt contactul vizual cu cei dragi din toate părțile lumii. De auzim am continuat să ne auzim, dar limitat și doar prin telefon. Dar asta a fost partea proastă a problemei.

Partea bună este diferită. V-ați imagina acum din nou viața fără mobil, fără calculator/laptop în casă și fără televizor? Ce credeți că ați face dacă nu ați avea toate aceste gadget-uri tehnologice care ne ocupă mai tot timpul? Să vă spun ce am făcut eu.

Pentru că vremea în zonă este extrem de instabilă și posomorâtă, pe lângă plimbările prelungi pe plajă și prin împrejurimi, am învățat obiceiuri noi ca familie. Am petrecut timp mai mult împreună, ne-am dat atenție mai multă unii la alții, ne-am jucat, am citit mai mult, am vorbit despre vrute și nevrute și ne-am regăsit pe noi înșine ca persoane. Am visat mai mult, ne-am pus țeluri clare în viață pe care dorim să le atingem și am învățat că internetul și în general tehnologia nu relaxează, ci de cele mai multe ori ne distrag de la realitate și de la ceea ce putem fi noi de fapt. Cu toții avem idealuri, avem hobby-uri, dorințe și visuri, dar distrași de atâtea zgomote, păreri și informații, uităm de ele sau pur și simplu de ignorăm. Așa trece viața și trece și capacitatea noastră de a lucra la ceea ce ne dorim de fapt!

Concluzie: este de dorit o pauză cibernetică? Eu spun că da! Fiecare are nevoie la un moment dat să ia pauze în viață. Nu concedii, ci pauze de regăsire, de meditare și recalculare a vieții. Veți descoperii cine sunteți cu adevărat și ce vă doriți și dacă aveți putere și ambiție, veți lupta pentru idealurile voastre. Am fost creați de Dumnezeu să fim creativi și activi, dar pe lângă beneficiile pe care ni le oferă media și internetul, primim pachet și pierderea propriei persoane, pierderea directivei. Nu spun că eu am aflat totul despre mine, dar este un început, un timp de respiro acest timp în care nu am interacționat decât cu familia restrânsă de aici. Voi ce părere aveți legat de efectele tehnologiei în viața voastră?😀

4 gânduri despre „Detoxifiere cibernetică

  1. ma bucur mult sa aflu ca sunteti bine
    eram ingrijorata ca nu mai apareai deloc pe internet

    in toamna am luat si eu o pauza mai lunga din cu totul alte motive, dar atat lipsa de pe net,cat si schimbarile survenite in viata noastra au dus la o intelegere,comunicare si iubire atat de diferite fata de perioada de dinainte ……
    noi am creat un obicei care lipsea in familie: incercam sa luam zilnic cina impreuna, daca nu se poate,macar sambata si duminica luam mesele in familie

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

