Știați că...?

Esență de citrice home-made

Dacă în postarea precedentă am prezentat modul cum se poate face o pudră de portocale acasă, astăzi voi prezenta o modalitate de a prepara esență de portocale (sau alte citrice, după dorință). La categoria aromelor home-made puteți găsi pe blogul meu cum puteți face acasă esență naturală de vanilie, sau zahăr vanilat în cantități mari și cu o aromă naturală superbă.

Revenind la esența de portocale, după cum bine știți toată aroma fructului se află în coaja lui. Nu știu câți dintre voi ați observat faptul că dacă faceți suc din portocale prin stoarcere, fără să striviți coaja fructului, aroma de portocală este foarte subtilă, aproape inobservabilă. Dar dacă veți curăța portocala îndepărtând coaja felie cu felie, aroma de portocală va fi foarte puternică. Și cum bine știm că în cozonaci radem coaja, de ce nu am face din ea esență de portocală, pentru vremurile când se termină și sezonul de portocale?

Pentru esență, eu am procedat astfel: am ras coaja de portocale spălată în prealabil foarte bine, și apoi ștearsă. Am ras-o pe răzătoarea mică, după care am stors toată zeama din coajă printr-o sită de ceai într-un pahar (am presat coaja de portocală cu o lingură în sită, și așa s-a scurs picătură cu picătură). Puteți folosi și un tifon. Zeama de coajă de portocală este foarte aromată, dar și foarte amară. Pentru a rezista în timp, puneți zeama de coajă de portocală într-o sticlă mică, și la o doză de zeamă puneți 30 % alcool de 90 de grade. Cu alte cuvinte la 70 ml de zeamă de coajă, puneți 30 ml alcool.  În timp acesta se va separa în sticlă, dar întotdeauna înainte de folosire agitați bine sticla. Nu folosiți mai mult de o lingură, sau o lingură și jumătate la o cantitate de 500 g de compoziție. Eu deja am testat-o pe clătite împreună cu pudra de portocală și a ieșit o aromă fină de portocală…Acest tip de aromă o puteți folosi cu succes mai ales la înghețată, creme…unde coaja de portocală rasă nu dă bine. Mult spor!

esență

esență de portocale

3 gânduri despre „Esență de citrice home-made

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

