Joacă de copii

Planetariu „homemade” :)

De mult ne doream noi un planetariu. Și am tot căutat de cumpărat aici, dar tot ce am găsit a fost pe site-uri. Și…am oroare să comand de pe site-uri grecești după ce am tras o țeapă de curând…destul de mare! Până aș comanda unul din țară și ar ajunge aici, ia din nou prea mult timp. Așa că ne-am pus pe treabă cu tătici, mămici și pitici și am întruchipat acest planetariu. Este ușor de realizat, dar foarte simpatic. Pruncul meu deja știe plantele în ordinea corespunzătoare, de la desene animate și din câteva cărți. Dar ca să le putem repeta mai des trebuie să le avem în fața ochilor😉. Inițial am vrut să fac ceva de tip 3D dar pentru nu știam exact cum să încep, ne-am oprit la ceva mai simplu. Mi-ar fi plăcut să-l fac din FIMO dar cum și rezervele de Fimo sunt pe epuizate și altele…nu știu când mai apuc să-mi iau din țară, am recurs la ce avem.

1 2

Pentru acest proiect am folosit:

  • o cutie de carton
  • foaie gumată
  • lipici
  • sclipici
  • steluțe de trei dimensiuni
  • acrilic negru
  • cariocă cu vopsea albă
  • planetele imprimate de pe internet

Am decupat cartonul din cutie (îmi pare rău că nu l-am decupat mai mare), apoi am imprimat planetele. Le-am decupat și le-am lipit pe foi gumate. Din nou le-am decupat și apoi le-am lipit pe cartonul vopsit cu acrilic negru. Cu ajutorul unei farfurii am trasat orbitele din jurul soarelui (nu-s tocmai drept trasate, dar…uneori am două mâini stângi😀 ). Și apoi am lipit cu un vârf de scobitoare steluțe de diferite dimensiuni. O parte din ele le aveam dintr-o minge de gumă care s-a spart, și cum eu reciclez tot ce pot, am colectat și steluțele din minge🙂 că de-acu și așa ajungeau la gunoi! Apoi am stropit totul cu sclipici galben (și firmituri de fursecuri roz – de la piticul care mânca fursecuri deasupra creației noastre :)))) – rețeta fursecurilor vine zilele astea și ea pe blog😉

Și gataaaa, Planetariul nostru actual stă agățat frumos pe perete lipit cu bandă dublu-adezivă! Recomand desenele animate cu Autobuzul magic, are redau clar ordinea plantelor și alte detalii frumoase. Ca și cărți, noi avem mai multe și sunt încă o duzină pe internet, care mai de care mai frumoase! Mi-ar fi plăcut să pun soarele în centru, dar nu încăpeau planetele. De asemenea am pus și Pluto la număr, deși acum nu mai este considerată planetă. Dar noi o știm și pe aceea și întotdeauna întrebăm de ea când nu-i pusă în rândul celorlalte planete😀

Mult spor la joacă!

ȘI aici fotografia pe care am folosit-o ca să printez planetele. Din păcate nu mai găsesc sursa nicicum. Cum o găsesc indic și link-ul către ea.

il_fullxfull.408305136_t0ew

11 gânduri despre „Planetariu „homemade” :)

  1. arata foarte bine e ai lucrat. Si eu imi doresc de mult sa fac copiilor asa ceva in camera, da de unde ai scos acele planete asa de faine de pe net?
    imi poti trimite si mie linkul te rog? eu nu gasesc deloc.
    si inca ceva, folosesti termenul hartie gumata pentru folia de spuma?
    multumim mult pentru idee!!!

    1. Bună Mirela. Da, hârtia gumată este folia de spumă. Nu contează culoarea că oricum este dedesubtul foii printate. Din păcate nu mai găsesc nicicum linkul cu planetele. Dar o să încarc mai târziu fotografia folosită la această postare și o vei putea copia de aici. Dacă găsesc între timp sursa, o voi menționa🙂

      1. ah,io credeam ca despre carti vorbesti haha Este o serie intreaga de carti, Daca te duci la mine la blog la copilul citeste, este link acolo.

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

