Joacă de copii

Matematica de pe podea

Noi deja suntem de mult la curent cu cifrele. Le recunoaștem până la 100 să le citim, și le știm cantitativ până la aproximativ 10. De curând însă am început să învățăm ce înseamnă adunarea și scăderea. Tata ne introduce în matematică într-un mod practic, dar azi mama a împrumutat metodele lui și ne-am jucat pe podea. Pentru cei mici matematica este mai ușoară dacă o facem practică. Nu poți să-i pui să învețe numere adunări abstracte când ei nu știu ce-i aia abstract. Așa că ne-am folosit de joacă pentru o sesiune de jumătate de oră de adunare. Ce bine că avem multe…Numai o mamă de băiețel știe ce înseamnă să aduni vreo 100 de mașinuțe toate dimensiunile și culorile și să nu știi cum ai ajuns la un număr așa considerabil :))) Noi tot cu mașinuțe am învățat formele și culorile, și deci e timpul să le folosim și la matematică. Am decupat un plus și un egal din hârtie neagră și am început. Pe o foaie am scris eu adunările (în principal cele cu 1, deși am scris câteva și cu alte cifre). Și așa am început să adunăm mașinuțe. Pot spune că la adunarea cu 1 se descurcă minunat! Pentru noi pare simplu, dar pentru un creieraș de patru ani este big deal! Și când ne-am săturat de adunat, am trecut la scris. Nu are așa mare răbdare el cu scrisul, dar un rând de cifra 1 tot am scris 🙂

Puteți foloși și alte obiecte în matematică: numărători, nasturi sau ce aveți la îndemână. Noi mai avem un set constructiv luat de curând de aici are din fericire are numerele și semnele matematice pe ele.

3

4

5

6

1

2

9 gânduri despre „Matematica de pe podea

  1. TITAN ICE! Altă viață! Pe vremea noastră, dacă aveam bețe de chibrit și tot era bine. Mașinuțele erau scumpe și aveau numai cei cu stare materială foarte bună. Poate de aceea am fost mai slab la matematică. 😦

    1. No stai liniștit că și eu cu matematica nu trec dincolo de tabla înmulțirii și a împărțirii :))) de asta în casă șeful la mate e soțul! Da, să știi că erau alte vremuri…țin minte că dacă prindeam o foaie colorată în mâini era o comoară,…dar azi le avem pe toate fără a pune preț pe ele din păcate 😦

    2. Apropos de matematică…în facultate am avut un curs de statistică. Când profesorul mi-a dat cursurile și mi-a spus în ce aproximativ va consta examenul…am început să plâng de spaimă! 😀 Am zis că nu voi trece acel curs nici într-o mie de ani! Finalul a fost fericit însă…printr-o minune!

  2. Foarte frumos, Nico! si eu tot de asta ma agit sa prinda drag de citit, mate, stiinte, greogra…la scoala poate n-o sa aiba binecuvântarea de un prof bun.

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

