Dulce și-aromat

Tort de ciocolată

De 1 Iunie noi am sărbătorit nu doar ziua copilului ci și ziua de naștere a scumpului meu soț. Și pentru așa eveniment trebuia sărbătorit cu tort cum se cuvine, nu? Am vrut ceva special și recunosc din cauză că am avut tava prea mare și în loc de unt la cremă am pus smântână, era cât pe ce să-l arunc :))) Dar în final a ieșit mai minunat decât mă așteptam, și de-a dreptul uriaș! Gata, acum mi-am cumpărat tavă mai mică, și deci data viitoare va ieși sigur mai ușor. În principiu tortul e foarte simplu de preparat dacă aveți tot ce vă trebuie pentru el😉 M-am inspirat de aici, un blog minunat. Rețeta am schimbat-o puțin, dar în principiu e aproape aceeași🙂

4

Avem nevoie de:

  • 4 ouă
  • 180 ml lapte bătut (sau iaurt)
  • 50 ml ulei
  • zahăr vanilat (3 plicuri)
  • 175 g ciocolată neagră
  • 100 g unt
  • 300 g zahăr
  • 50 g cacao
  • 270 g făină
  • o linguriță praf de copt
  • 1/2 linguriță bicarbonat de sodiu
  • un praf sare

Pentru cremă (aici eu am schimbat):

  • 350 zmeură sau căpșuni proaspete (eu am folosit căpșuni)
  • 3 linguri de suc proaspăt de lămâie
  • 100 g zahăr

Pentru umplutura de ciocolată:

  • 250 g ciocolată cu lapte
  • 200 ml smântână
  • 1 plic gelatină
  • 1 pahar de lapte cu Nesquick

Pentru început facem blatul. Avem nevoie de o tavă de aproximativ 20 cm diametru ( pe rețeta originală spune de 18 cm, dar iese prea micuț, eu l-am extins puțin😀, și da, am folosit tavă de 28 cm – ceea ce nu vă recomand ). Ungem tava cu unt și o tapetăm cu hârtie de copt pe fund. Separat dăm căpșunele prin blender și le fierbem cu  zahărul  până se încheagă ca o dulceață (cred că puteți folosi și dulceață lejer dacă doriți dacă aveți).

Într-un castron separat amestecăm ingredientele uscate: făina, praful de copt, bicarbonatul, cacao și sare. Separat într-un bol batem ouăle spumă cu zahărul, uleiul laptele bătut. Topim ciocolata neagră cu untul la microunde și adăugăm și această compoziție și omogenizăm bine. Amestecăm compoziția lichidă cu cea solidă și omogenizăm bine. Adăugăm și zahărul vanilat. Toată această compoziție, dacă aveți o tavă cu diametrul peste 20 o puneți toată la copt. Dacă tava este cu diametrul sub 20 cm, atunci veți împărți compoziția în două și veți coace de două ori. Eu am copt doar o dată totul, timp de  30-35 minute la 160 grade. Am lăsat blatul la răcit și apoi l-am secționat în trei pe orizontală, astfel mi-au ieșit trei blaturi.

Blaturile le însiropăm bine cu Nesquick-ul. Crema eu am făcut-o diferit, pentru că am vrut să evit untul. Am înfierbântat smântâna și am topit ciocolata cu lapte în ea, apoi am adăugat un plic de gelatină preparată după instrucțiunile de pe plic. Dăm puțin crema la frigider pentru a se gelatina ( vreo 30 minute), apoi umplem tortul: primul blat îl punem pe platou, însiropăm și apoi punem o parte din dulceața de căpșuni și o parte din cremă. Și tot așa facem și cu celelalte două blaturi. Îmbrăcăm tortul într-o cremă de ciocolată (eu am folosit una de comerț) și decorăm cu căpșuni.

Rețeta originală folosește cafea și ciocolată topită ca și cremă. Eu am evitat cafeaua pentru că vreau ca și pruncul meu să pape din el🙂, iar ciocolata cu unt nu simplă nu m-a atras chiar așa tare. Recunosc că a ieșit minunat (și a, acum când am scris rețeta mi-am dat seama că eu am uitat să pun praf de copt în blat, dar tot mi-a ieșit :))) ). Să aveți poftă bună!

2

6

7

3 thoughts on “Tort de ciocolată

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

