Dulce și-aromat

Jeleuri de fructe

Ca și Coca sau Adela, și eu am un prichindel dulce și destul de mic ca să nu te înțelegi cu el când vine vorba de a savura porția zilnică de vitamine. Amândouă au încercat aceste jeleuri, dar eu uitasem complet de rețetă. Zilele trecute am găsit din nou ideea pe internet și am zis că poate fi o modalitate bună de a-l „păcăli” pe pruncul meu să mănânce fructe! Păcăleala nu a ținut pentru că a văzut că le-am făcut eu (alea cumpărate au același gust și le mănâncă). Data viitoare o să le pun în ambalaje de bomboane😀 poate așa ține figura😉 Oricum, pentru copii sau adulți, jeleurile de fructe pot fi o sursă de energie, un snack rapid și delicios și sănătos. Și sunt atât de ușor de făcut! Ca să nu mai spunem că le putem lua în parc sau pe unde ne duc activitățile zilnice.

jeleuri 1

Avem în principiu nevoie de:

  • 400 g fructe
  • 3 plicuri gelatină
  • îndulcitor după gust (zahăr, sau miere)
  • 50 – 60 ml apă

Fructele le dăm prin blender (putem folosi diferite combinații de fructe). Deci le dăm prin blender până devin o pastă uniformă. Adăugăm îndulcitorul dorit până la gustul dulce. Atenție, compoziția este mai dulce negelatinată. După ce e cu gelatină își mai pierde din dulceață, de aceea faceți compoziția puțin mai dulce decât vă place. Înmuiem gelatina în cei 50 – 60 ml apă. Adăugăm și puțin din fructele suculente în gelatină și le punem la baign marie până se topește gelatina, fără să fiarbă.  După ce gelatina s-a topit, o adăugăm în restul piureului de fructe și omogenizăm foarte bine. Această compoziție o punem într-o tavă de mici dimensiuni (într-un strat de aprox.1 – 1,5 cm, tavă tapetată cu hârtie de copt în prealabil. Dăm la frigider până a doua zi. Tăiem a doua zi jeleuri în forme de fursecuri sau pătrate. Eu le-am făcut din căpșuni și le-am tăiat în pătrate, ca să arate cât mai aproape de cele din magazin. Le puteți tăvăli și prin zahăr tos, doar dacă le consumați imediat după aceea. Poftă bună🙂 A, era să uit…puteți folosi orice fruct cu excepția ananasului care dizolvă gelatina🙂

Jeleuri 2

Un gând despre „Jeleuri de fructe

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

