Ce avem la prânz?

Pâine fără gluten

Nu suntem alergici la gluten. Dar se pare că sunt și persoane care au alergie și atunci ei sunt nevoiți să găsească soluții pentru pentru această problemă. Până ieri nu am gustat niciodată pâine fără gluten, mai ales coaptă în casă! Dar pentru că o prietenă s-a gândit să-mi dăruiască o pungă de făină fără gluten, s-a ivit și ocazia să încerc preparate de genul acesta! Este un produs foarte sănătos, dat fiind faptul că făina fără gluten conține de fapt făină de orez, tapiocă, amidon…Dar trebuie să știți că pâinea fără gluten se prepară diferit de cea normală. Trebuie respectată o rețetă precisă. Această pâine nu crește foarte tare, dar este foarte sățioasă și puțin mai dulce, ar duce puțin cu aroma de orez. Aluatul iese moale ca de chec, și este chiar foarte ușor de preparat. Bineînțeles că există mai multe rețete de pâine fără gluten, dar trebuie să țineți cont întotdeauna de ce tip de făină folosiți (ce combinație de făini are). Eu am rețeta aceasta direct de pe punga de făină. Făina pe care am folosit-o conține un amestec de făină de orez, tapiocă, cartof, carob și hrișcă.

Captură

Pentru rețetă aveți nevoie de:

  • 450 g făină fără gluten
  • 1/2 linguriță sare
  • 2 lingurițe de drojdie uscată
  • 2 lingurițe de zahăr
  • 350 g lapte cald
  • 1 linguriță oțet
  • 2 ouă
  • 6 linguri ulei de măsline

Amestecăm împreună făina cu sarea, zahărul și drojdia. Separat într-un bol mare batem ouăle cu laptele și cu oțetul. Adăugăm este amestecul de făină, amestecul de lapte și ouă pe care tocmai l-am bătut. Frământăm bine (și aici ar fi minunat un robot de bucătărie, dar se poate frământa și manual). Adăugăm uleiul de măsline pe rând. După ce am frământat și totul este amestecat foarte bine, punem aluatul direct în tava în care coacem pâinea, tapetată în prealabil cu hârtie de copt și unsă cu ulei. Eu am folosit tavă de chec normală. Lăsăm la crescut o oră. Dăm apoi la cuptor în cuptorul preîncălzit la 170 de grade timp de 40-45 minute. După ce o scoatem din cuptor, învelim pâinea într-un prosop curat. Să aveți poftă bună! 🙂

pâine

pîine fără gluten

8 gânduri despre „Pâine fără gluten

  1. ma bucur ca voua v-a palcut. Mie nu-mi place deloc. ( bine, mie nu-mi place piinea in general haha ) . MI se pare prea…indesata, nu stiu. Probabil ca trebuie sa te obisnuiesti cu gustul si textura, cine stie.

    1. Da, e mai deasă decât cea obișnuită. Dar aici în Grecia și pâinea normală este foarte deasă. Ești norocoasă că nu-ți place pâinea. Așa te poți abține să n-o consumi la fiecare masă :))

      1. in general nu maninc piine decit daca e in sandwich. Cind eram mica,imi amintesc ca ma obligau ai mei sa maninc cu piine fiecare mincare…de’ mentalitatea de pe vremea aia, nu te saturi daca nu maninci cu piine .
        Eu nici copiii nu mi i-am invatat sa manince piine. Si ei o maninca in sandwich,sau cu dulceata/nutella. IN rest deloc. Acuma daca s-ar dezobisnui si sotul…..

      2. la noi peanut butter nu se maninca deloc ( or fi copiii mei nascuti americani,dar nu le place haha) si nutella o mincam la waffles, la pancakes, la clatite…rar pe piine.

      3. Nici noi nu mâncăm nutella pe pâine. De fapt o nu o consum deloc, doar soțul și pruncul când prinde borcanul :)) dar unt de arahide doar eu mănânc 😀 Îl găsesc destul de greu aici și este și scump, dar mie îmi place cel cu alune puțin crocante în el.

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

