Ce avem la prânz?

Pâine neagră

Când spunem expresia „pâine neagră” ne putem gândi la multe lucruri. O pâine mâncată cu amar, o pâine câștigată cu durere, o pâine otrăvită…da, imaginația este mare. Dar eu mă refer la pâinea cu tărâțe, pe care am preparat-o pentru prima oară în casă. De obicei prepar pâinea în casă, dar mi-am propus să o fac mai diversă. Și pâinea cu tărâțe este o opțiune sănătoasă. Se numește pâine neagră pentru că este mai închisă la culoare decât cea obișnuită, de fapt are culoare maro🙂. Oricum fie că o cumpărăm, fie că o preparăm, ea este delicioasă și mai sănătoasă.

pâine neagră

Rețeta actuală o am de pe internet dar nu mai știu de pe ce site. Oricum eu am preparat-o mai mult după ureche. Avem nevoie de:

  • 500 g făină integrală
  • 500 g făină albă
  • 600 ml apă călduță
  • 2 pachete drojdie uscată
  • o lingură rasă de zahăr
  • 4 linguri ulei măsline
  • o linguriță rasă de sare

Amestecăm zahărul cu drojdia și cu 300 g de făină și cu apa călduță și lăsăm pentru 20 de minute la dospit. După ce maiaua a crescut, adăugăm și restul făinii împreună cu sarea și frământăm. Adăugăm pe rând uleiul de măsline și frământăm până nu se mai lipește de mâini. Dacă aluatul este prea lipicios mai adăugați puțină făină. Lăsați la crescut pentru o oră, apoi formați două pâini mari sau trei mai mici pe care le puneți în tăvi tapetate cu hârtie de copt. Le lăsați la crescut 30 minute, după care le ungeți cu apă și zahăr și le dați la copt pentru 45 de minute în cuptorul preîncălzit la 170 grade. După ce se scoate din cuptor, se scoate din tăvi și se învelește în prosop să se înmoaie coaja. Se păstrează după răcire într-o pungă din plastic! Poftă bună🙂

pâine neagră 2

2 gânduri despre „Pâine neagră

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

