Joacă de copii

Starea apei

Deși micuțul meu are doar patru ani și trei luni, sunt multe lucruri pe care le explorează uneori și de unul singur! Copiii și imaginația lor. Și mie îmi place să mă alătur lui. Uneori curiozitatea lui este stimulată de desene animate, alteori de o carte, alteori pur și simplu îi vin idei🙂. Mai noi de ceva vreme încoace este foarte interesat de formele pe care le poate îmbrăca apa. Din desene animate și apoi de la mine a aflat că apa se poate găsi în trei forme: lichidă, solidă și gazoasă. E cam greu să explici unui prunc curios de patru ani ce înseamnă fiecare stare în parte, așa că am luat-o practic. Pentru forma lichidă este simplu…am luat un pahar cu apă și i-am arătat cum curge. Tot ce curge este lichid. Apoi pentru starea solidă a apei am înghețat apă în cuburi cu mici surprize în ele. Le-am adus afară pe balcon unde ne-am jucat cu ele, topindu-se încet încet. Așa am aflat că la căldură gheața se topește din nou în apă curgătoare.

ghață

Apoi am vrut să vedem unde se găsește gheața. Și așa am aflat că gheața se găsește iarna când ninge afară, sau o putem găsi tot timpul la Polul Nord și Polul Sud. Am aflat și ce înseamnă un iceberg. Nu știu cum se face dar ni s-au adunat ceva cărți cu urși polari, așa că au constituit un material minunat de informare pentru noi.

Captură

carte

urs

ursul polar

 

god gave us

Starea gazoasă este mai greu de explicat. Ce nu se vede…uneori pare că nu există. Ajutați de desene animate și de imaginație, am pus pe un borcan un dop de vată în care am picurat apă colorată. În borcan a „plouat”. Apoi am pus capacul, iar apa s-a evaporat pe pereții borcanului de la căldura soarelui și s-a condensat.

enci

plouă

Nu prea pot să-i explic bine acest principiu la vârsta asta, dar desenele animate de mai jos sunt foarte clare. Apoi am aflat ce animale trăiesc la pol…Voi ce alte idei legate de apă aveți?

Mai jos sunt și desenele animate care ne inspiră.

 

5 thoughts on “Starea apei

    1. 🙂 Mulțumesc pentru compliment. Pur și simplu mă joc cu el în mod educativ, și asta doar când are el chef😀 Se uită prin cărți și la desene și vrea apoi să dezvolte ideea și să știe mai multe. Nu pot rezista atunci insistențelor de a-i arăta în detalii lucrurile🙂

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

