Joacă de copii

Cum predai lucruri mari la copii mici

Până să am copii credeam că știu totul despre copii, că unii părinți nu știu să își educe copiii, că unii copii sunt prost crescuți și e vina părinților, că un copil ar trebui să stea unde-l pun și să facă ce vreau eu…Eh da’ când mi-am avut pruncul la propriu, n-am mai dat lecții de creștere a copiilor ci am învățat cum să mă raportez situației. Da, sunt și copii prost-crescuți, și părinți abuzivi, și părinți care nu știu sau nu-s interesați să-și educe odraslele…asta este realitatea. Dar sunt și părinți care-și dau tot interesul și fac tot ce pot și cum pot să ofere tot ce-i mai bun odraslelor lor! Dacă nu ai copii, îți scapă multe „ascunzișuri” din meseria de părinte. Nu totul este tocmai lapte și miere în meseria de părinte. Sunt și zile când ești frânt de oboseală și pruncul țipă cât îl țin rărunchii, și zile când ai febră 40 tu și toată familia și pruncul trebuie îngrijit iar tu de-abia dacă te poți da jos din pat. Sunt și zile în care vrei o pauză, vrei măcar 10 minute în care răsufli fără nici o responsabilitate, fără să ți se pună 1000000 de întrebări de câte un prunc curios sau insistent…Toate astea ne fac irascibili uneori și recunosc am avut și câteodată le am  (cu regret spun asta) și momentele mele de irascibilitate față de puiul meu sau față de toată lumea! Dar pe lângă toate astea sunt și acele momente în care nu-ți vine să crezi ce bine doarme puiul, ce odihnită te simți, nu-ți vine să crezi că ai casa lună de curățenie și toate rufele prin dulapuri spălate și călcate, când ai timp de o plimbare, sau de o mască facială, de o cafea cu prietenele, de citit o carte sau chiar…de scris pe blog.

Perioadele din viață sunt oscilante, dar toate au farmecul lor: chiar și plânsetul puiului în toiul nopții! Știu părinți care nu au dormit consecutiv mai mult de 2 ore din 24 primii doi ani din viața pruncului! Abia așteptau să-l vadă mare😀. Acum însă își aduc aminte cu nostalgie de „acele vremuri”.

Acum puiul meu are patru ani și patru luni. Nu a fost până acum la grădi și nu știu dacă îl voi da aici. De când cu criza…gradul de discriminare a crescut considerabil și nu vreau să-mi vină acasă plângând doar pentru faptul că e român și nu grec! Oricum mai vedem noi pe parcurs ce are să fie. Deocamdată însă ne „antrenăm” acasă jucându-ne cum de-atâtea ori ne-am mai jucat, de-a școala. Pentru cei care nu știu, pentru a atrage atenția mai mult de 20 de minute la un prunc, jocurile de rol sunt ideale. Astfel de data asta pruncul meu a fost învățătorul și azi și-a învățat clasa să scrie liniuțe pe pătrățele. Așa ne antrenăm noi abilitatea de a scrie frumos.

foto 3

 

După ce ne-am plictisit de atâtea liniuțe (minune, a stat jumătate de oră și a scris), am trecut la colorat.

foto 2

De data asta L-am ales pe regele David, și am învățat că „king” înseamnă rege. Am colorat frumos literele cu șabloanele luate de la Lidl (minunate șabloane – pur și simplu îi plac la nebunie). Toată treaba asta ne-a atras atenția cam o oră și jumătate! Apoi am repetat cuvintele pe care deja le recunoaștem la citire. Nu-s ele multe, dar sperăm în timp să se înmulțească.

foto 4

foto 5

După ce am terminat, clasa de mașinuțe și omuleți a fost liberă să plece🙂 Mâine avem altă listă de liniuțe în plan. Interesant este în Grecia nu se găsesc caiete de pătrățele. Le găsesc doar o dată pe an, înainte de septembrie, la LIDL. Dar în altă parte așa ceva nu există. Așa că imprim eu foi cu pătrățele🙂

Știu că nu-s mari lecții și uneori privind la Camelia, Coca, Raluca și alte mămici creative eu mă simt ca un purice cu lecțiile mele mici. Dar sper cu toată inima să-l învăț tot ce trebuie pentru școală. Bineînțeles pe lângă lecții de scriere avem și altfel de lecții. Dar n-ai cum ține un prunc de patru ani locului mai mult de jumătate de oră! Azi a fost minune că a stat o oră jumătate atent la ce am făcut!🙂

6 gânduri despre „Cum predai lucruri mari la copii mici

  1. Vai, Nico , dar ce frumos scrie G.!!! Oho, noi suntem inca departe de asa ceva :))))) A. are cu totul alte planuri si preferinte :)) Si se compara tot timpul cu D. – ca el nu poate colora sau scrie ca D., asa ca mai bine nu face nimic .
    Foarte frumos il educi🙂 Si lectiile voastre sunt mari si nu mici🙂
    Va imbratisam cu drag !

    1. Mulțumesc pentru încurajări Coca! Ești o scumpă! Ne jucăm de ceva vreme cu scrisul, iar șabloanele alea din Lidl cred că ne vor fi foarte folositoare! E normal să se compare A. cu fratele lui mai mare. Eu sunt the big sister în casă și frate-meu era mereu pe urmele mele comparându-se cu mine! Și acum regăsesc în el unele aspecte plantate de mine acolo🙂

  2. Unul dintre marile calități a grădiniței este socializarea cu ceilalți copii și primul pas într-o lume necunoscută. Ți-am apreciat mereu calitățile de mamă și educatoare, dar oricât de înzestrată ai fi, nu-i poți înlocui, din păcate, pe ceilalți puști de vârsta lui. Cât mai mulți și variați în comportament, cu atât mai bine pentru el.

    1. O, dar nici nu vreau să îl privez de socializare. Chiar dacă nu merge la grădi, se joacă și cu pui de vârsta lui. Nu zilnic, dar se joacă. Adevărul este că și eu la vârsta lui eram ca el…și la grădi dădeam din an în paști pentru că eram foarte bolnăvicioasă. Două zile la grădi, două săptămâni acasă :)) Și pentru că am fost primii zece ani din viață singură la părinți…am fost destul de singurică, chiar și în România unde roată împrejur erau copii cu tona!🙂
      Îți mulțumesc pentru aprecieri Petru. Mereu ai câte un cuvânt frumos pentru mine!

  3. Ce frumoasa lectie!..si ce frumos scrie!…cu siguranta va aprecia mult timpul petrecut impreuna cand va creste mare…si va privi in urma cu drag, la toate lectiile ‘predate’ chiar de mamica lui…

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

