Dulce și-aromat

Dulceață de pere

Este toamna și fructele și legumele sunt din belșug! Ador această perioadă. Toamna este anotimpul meu preferat datorită coloritului magnific cu care suntem răsfățați. Frunze ruginii și portocalii, fructe parfumate de toate culorile și gusturile, legume delicioase, flori de toamnă pestrițe…soare călduț și adieri relaxante, toate mă fac să mă simt relaxată, răsplătită după un an de trudă. Din păcate aici trecem direct din vară în iarnă. Din octombrie oamenii încep să se salute cu „o iarnă frumoasă”. Nu prea am parte de frunze colorate pentru că frunzele nu cad decât la câteva feluri de copaci și asta se întâmplă deabea prindulceață de pere ianuarie! Fructele sunt total diferide de la noi iar recoltarea începe din noiebrie și se termină în martie. Da, aici avem de fapt două anotimpuri și nu patru: vara și iarna. De asta pruncul meu încă nu știe cum arată zăpada ;))))

Zilele trecute însă am simțit miros de toamnă. Cineva ne-a dăruit câteva kg de pere și cum erau prea multe să le savurăm și începuseră să se strice, m-am consultat cu expertul în conservare (soacra mea) și amândouă am ajuns la concluzia că nu ar strica o dulceață de pere. Rezultatul a fost unul ….yami! Parfumat și delicios. Deci pentru cei ce aveți pere și nu aveți ce face cu ele, pregăți-vă borcanele și treceți la treabă.

 

Aveți nevoie de:

  • Pere (câte kg aveți)
  • Zahăr (se adaugă în funcție de câte kg de pere aveți dar și de gust)

Pentru început curățați de coajă și cotor perele și fie le tăiați în bucăți foarte mici, fie le dați prin blender. Cântăriți cantitatea de pere curățate și mărunție și puneți-le la mediu într-o oală potrivită (unsă cu puțin ulei pe fund) și în care nu se lipește. Fierbeți perele până scade zeama (cam 40-45 minute). Adăugați zahărul. Se adaugă de obicei 500 de g la kg de pere, dar dacă perele sunt foarte dulci puteți pune și 300 de g la kg de pere. Fierbeți la foc mic până dulceața se îngroașă și dacă luați puțin e o farfurie la răcit să bob. După ce s-a terminat de fiert, o luați de pe foc și o puneți fierbinte cum este în bocane curate și uscate (puse în prealabil pe ceva de inox pentru a nu se crăpa). Puneți capacele deasupra repede. Depozitați borcanele într-un loc întunecat și răcoros. Să aveți o cămară bogată și poftă bună!

4 gânduri despre „Dulceață de pere

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

