Biblioteca copiilor

Nu vreau să citesc această carte

Este primăvară și pe lângă sărbătorile Sfintelor Paști mai este și o mulțime de muncă pe afară și prin casă. Toți suntem ocupați cu toate acestea, nu-i așa? Iar seara cădem epuizați într-un scaun sau fotoliu, fără chef de nimic, cu gândul doar la odihnă. Și când vă relaxați și răsuflați mai bine, vin puii noștri cu o carte în mână pe care o vor neapărat citită! Știți sentimentul, nu-i așa? Când vă doare capul mai tare, atunci pruncii au chef de citit😀. Am încercat și metoda „citește tu încetul cu încetul împreună cu mine” dar cum eu am un pui încăpățânat, am primit acest răspuns: NU VREAU SĂ CITESC ACEASTĂ CARTE….ȘI NU MĂ POȚI OBLIGA. Clar și la obiect, nu-i așa? Da, băiețelul meu știe toate literele cu tot cu diacritice și mari și mici de ani buni, le leagă și citește cuvintele pe litere, ba chiar își dictează singur și scrie foarte corect pe foaie, dar nu vrea să stea să își îmbunătățească citirea. Nu că nu i-ar place, ci mai degrabă îi este lene să depună efort intelectual, cu toate cărțile noastre atractive și interesante.

Când am văzut această cărțulie pe net am zis că e darul perfect pentru un puști încăpățânat ca al meu. „Nu vreau să citesc această carte” este o carte ilustrată foarte frumos, foarte isteț concepută, tocmai pentru a determina un copil să vrea să citească povestea. Mare parte a poveștii se repetă pe fiecare pagină a cărții, întocmai ca pruncii să se familiarizeze cu  cuvintele, să le memoreze ușor. Povestea este una hazlie, a unui băiețel cu imaginație bogată care nu vrea să citească. Întotdeauna când vine vorba de citit, băiețelul întâi vrea să facă o mulțime de lucruri, amânând momentul citirii. La final recunoaște că el nu vrea să citească cartea sub nici o formă. Totuși povestea se termină în mod pozitiv, când băiețelul nostru acceptă să citească doar alături de mămica lui, care promite să-l ajute. nu vreau să citesc această carte

Lui G. i-a plăcut foarte mult cartea, mai ales stilul amuzant în care este scrisă și ilustrată. Cumva s-a identificat cu personajul cărții, băiețelul încăpățânat care nu vrea să citească. Sper să ne ajute cumva să trecem peste următoarea etapă, dezlegarea tainelor cititului🙂. Voi ce alte metode de a vă învăța puii să citească aplicați?

nu vreau să citesc această carte coperta

nu vreau să citesc această carte 2

nu mă poți oblica

nu vreau să citesc această carte 1

doar dacă mă prinzi

 

2 gânduri despre „Nu vreau să citesc această carte

Lasă un comentariu, părerea ta contează...

