Tileagd Crafts – o șansă pentru fiecare

Nu știu câți ați auzit de Smiles. Asociația Smiles după cum se descriu ei „ dăruiește speranță familiilor defavorizate, copiilor, adulților și persoanelor vârstnice aflate în dificultate. Implicată de peste zece ani la nivel comunitar în județul Bihor, Asociația Smiles oferă sprijin pentru peste 1500 de persoane în fiecare lună.”

Eu am auzit de ei pe când încă făceam practică în Oradea la diferite ONG-uri. Dau dovadă de dedicare și seriozitate în proiectele în care se implică, și sincer, avem nevoie de cât mai mulți oameni ca ei în societatea zilelor noastre.

De data aceasta însă Smiles are un proiect deosebit care mi-a atras atenția. Vă las să citiți descrierea lor cu privire la noul lor proiect:

rromi

„De când am fost copil, mi-a plăcut foarte mult să „creez” lucruri. Astăzi, cu toate responsabilitățile pe care le am în Smiles, sunt încântată să pot crea lucruri prin noua mea responsabilitate: PROIECTUL DE LUCRU MANUAL (CRAFTS) DE LA TILEAGD.
Proiectul a început acum 10 ani și în majoritatea timpului a fost condus de o misionară din Marea Britanie, Margaret Biddulph, care s-a pensionat recent și s-a întors în Anglia. Am fost acolo în prima zi când Margaret a venit în Comunitatea de rromi din Tileagd și le-a întrebat pe femei ce știu să facă. Răspunsul lor de atunci a fost: NIMIC.
Ei bine, după 10 ani eu sunt încă aici, și dacă le întreb acum ce știu să facă, răspunsul lor este: MULTE LUCRURI!!! Facem broderii pe genți cu diferite materiale, picturi diverse pe pânză, felicitări, iar în această săptămână am învățat să facem BIJUTERII HAND MADE.
Cu sprijinul primit de la CATHILE MULHOLLAND din Irlanda de Nord, am învățat să facem bijuterii hand-made foarte frumoase.
Visul nostru este să punem pe internet tot ceea ce facem și să avem o pagină de Facebook, pentru ca oricine să le poată cumpăra. În acest fel, femeile implicate în proiect vor putea fi sprijinite, și vor putea avea un venit personal. Într-o țară în care femeile din comunitățile rrome nu fac nimic în afara casei, acest lucru este ceva încurajator. Faptul că le văd că-și câștigă un „salariu” și își întrețin familia este un MIRACOL!!!
Vă rog să sprijiniți acest proiect, iar dacă doriți mai multe detalii îmi puteți scrie pe adresa: maria@thesmilesfoundation.org
Maria Hava-Cimpoca,Manager de proiect ”TILEAGD CRAFTS” pentru Asociația Smiles
– în Comuna Tileagd, Bihor.”
Știu că există prejudecăți privind rromii. Este însă grozav că-și dau interesul să învețe ceva și să-și schimbe stilul de viață. Eu zic să-i susținem în acest proiect și să ne bucurăm că există șanse de schimbare în bine în comunitățile de rromi, și oameni care îi ajută să se schimb!
Lasă un comentariu, părerea ta contează...

